Jump to content

Primus bakeovn


Guest Sparky

Recommended Posts

Hei

 

Jeg bruker den på gassbluss til all verden men er helt sikker på at det går bra på sprit apparat også uten å ha prøvd det. Er det en origo du skal bruke må du nok regne med å være tolmodig.... det tar garantert lang tid å få opp tempen. Hva du eventuelt vil få av lukt i baksten fra spriten tør jeg ikke uttale meg om. Ovnen er delvis åpen under. "Blekk-kassa" er relativt dyr så jeg vil råde deg til å låne en og prøve før du kjøper. Koster sikker over 800kr nå.

Vet ikke hvor du holder til, men jeg blir å treffe i Østfold/Vestfole/Koster i siste uke av måneden pluss hele September om du vil låne min.

 

mvh Sigurd

Link to post
Share on other sites

Guest Sparky

hei,

Takker for tilbudet.

 

Ovnen vises på hjemmesiden til Primus under menyvalget Kjøleskap og Hytter.

Den koster ca 1000 idag.

Ringte Primus idag men de kunne ikke svare på om ovnen ville fungere på rødspritapparat.

 

Jeg har cøliaki og det ville smake greit med brød uten mugg av og til på lengre reiser.

 

Bor nær Oslo og har båten i Son (nord for Moss.

Vet ikke om noe av dette kunne passe?

 

Begriper ellers ikke hvordan i all hverden denne ovnen klarer å regulere steketemperatur.

 

mvh jan

 

 

 

Hei

 

Jeg bruker den på gassbluss til all verden men er helt sikker på at det går bra på sprit apparat også uten å ha prøvd det. Er det en origo du skal bruke må du nok regne med å være tolmodig.... det tar garantert lang tid å få opp tempen. Hva du eventuelt vil få av lukt i baksten fra spriten tør jeg ikke uttale meg om. Ovnen er delvis åpen under. "Blekk-kassa" er relativt dyr så jeg vil råde deg til å låne en og prøve før du kjøper. Koster sikker over 800kr nå.

Vet ikke hvor du holder til, men jeg blir å treffe i Østfold/Vestfole/Koster i siste uke av måneden pluss hele September om du vil låne min.

mvh Sigurd

Link to post
Share on other sites

hei,

Takker for tilbudet.

Begriper ellers ikke hvordan i all hverden denne ovnen klarer å regulere steketemperatur.

mvh jan

Det sitter et termometer på den ene sida og tempen justeres via styrken på blusset. Hos meg er den så effektiv at jeg kun bruker den på minste gassblusset for god temp kontroll. Kommer knapt under 200 grader med stort bluss på tomgang.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...