Volvomekanikeren Startet 17.Februar.2010 Del på Facebook Startet 17.Februar.2010 Hei Idag har jeg fri fra skolen, og tenkte jeg skulle jobbe litt i båten Så satte vekker klokken på kl. 10, og var nede i båten i 10:30 tiden Jeg fikset Anker Lanternen, som hadde ledningsbrudd, fikset lyse i lugaren som hadde samme problem. Jeg tenkte jeg kunne gå over båten med litt Rubbing... Jeg bruker Jotun sin Rubbing, og er fornøyd med den: Så jeg tok og pusset vekk svarte rennemerker rundt Eksosflensen, og pusset den litt med stålbørste så jeg fikk den til og skinne: Syntest jeg fikk ett bra resultat jeg Hadde jeg tenkt på det litt før, skulle jeg tatt bilder fra flensen før jeg begynnte Noen andre som har bilder fra skroget etter de er ferdig med Rubbing/polering.. Fortell gjærne hvilke Rubbing du har brukt, og hvor den kan kjøpes -Martin Sandtorv Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 jeg bruker disse jotun produktene du har finnes i flere varianter min far produserer disse på Unitor så jeg får disse gratis også bruker jeg jotun boatwash nesten til alt tar det meste! lykke til med båtpussen!!! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Høres Fint ut å få det gratis :P hehe... Koster en del med rubbing og wash til så ''store'' båter Vist du ser på det nederste bilde, ser du enden av badeplattformen. som du ser har den begynnt og flasse en god del, så det blir neste prosjekt, pusse ned, og beise den på nytt.. Noen som har forslag til god en god beis som tåler å få mengder saltvann på seg uten å begynne å flasse så fort? Helst fin brunfarge (Teak Brun) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Windy Boy Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Autosol er veldig fin å bruke på gjenstander/detaljer av metall. Den er også suveren å bruke som rubbing på gelcoaten hvis den er veldig matt.... Jeg brukte den på hele båten min og den ble nesten som ny igjen =) Autosol får du kjøpt hos de fleste båt rekvisitta butikker, men mener å huske at Maritim var den billigste. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Takker for tips Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Arve Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Ikke beis Yanmar. Fjerne all gammel lakk og så påfør olje. Bruk f.eks owatrol eller lignende. Blir veldig fin teakfarge. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Takk skal du ha arve Det skal eg ta og bruke Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
M/S Bastard Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Ett lite tips er og samle alle spørmål du har om prosjektet ditt i en tråd, blir litt lettere for oss som er intressert i prosjekter og følge med da. bare ett velment råd Sitér dette innlegget Link to post
turbo5er Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 hehe, Satte vekker klokken på 10. hehe Har dere ikke minusgrader? Her er det minus, og Mjøsa er ren is.... Blir ingen båtpuss her, på Maaaaaaaaaaange uker.... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Tenk så mye kjekkere det er med båten på vannet da gitt Ligger fast i isen riktignok, men det er nok og gjøre ombord Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.