tuffff Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 (Hvilken havn er det, forresten?) Det er de nye bestemmelsene for de kommunale båthavnene i Larvik kommune. Disse havnene eies av Larvik Havn KF, men drives av de lokale båtforeningene. Disse bestemmelsene er altså overordnet og gjelder for alle havnene. Den enkelte driverforening kan til en viss grad lage strengere bestemmelser på enkelte områder. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 denne reglen er lagd av folk som er døde for kansje generasjoner siden. det har skjedd endel ang båtetthet og adferd hos båtfolk på disse årene. (ingen regel er kommet for å bli , uten korrigeringer. ) Jeg tror jeg skal våge den påstand at det ikke finnes potensiale overhodet for at hverken du eller andre som nekter å forstå, skal ha den ringeste mulighet for å få forandret denne, etter deres egne ... meninger "uriktige" regelen Det er svært gode grunner for at det er slik og alltid vil forbli slik. At du ikke vil forstå det, er helt i orden, det. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
hifo Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 vi får nå se.. :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Poseidon Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 vi får nå se.. :-) Nå ble jeg virkelig nysgjerrig; hva er det du mener at vi skal få se?? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Skipper Worse Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Ingenting, Poseidon, ingenting. Det er ikke lett å få øye på, men dog ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Poseidon Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Ingenting, Poseidon, ingenting. Det er ikke lett å få øye på, men dog ... Nå ble jeg virkelig skuffet Skipper Worse; jeg så for meg at det lå an til en større revisjon av Norsk sjøforsikringsplan og Internasjonal P&I - og så mener du at det blir bare en liten fjert, og knapt nok det "Thi fanger Du Gjest, kannst Du fange en Fjert..." Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 kan se ut til at vi har fått noen medlemmer her med stor internasjonal, politisk gjennomslagskraft. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Javisst, og Aust Agder som lenge har vært et senter for norsk sjøforsikring kan virkelig komme på det internasjonale kartet Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
hifo Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 ja. gleder meg til å se trynene deres når hele sjølovene og de fleste regelverk i forbindelse med forsikring blir forandret . jeg kommer nemlig til å sende røyksignaler til et departement som jobber med saken , og de signalene skal ikke være til å misforstå.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Bitteliten Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 (redigert) Så fint. Sjøloven er også forankret i internasjonale konvensjoner. Hvordan ser du for deg at røyksignalene dine skal komme dit? Redigert 25.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 ..... . jeg kommer nemlig til å sende røyksignaler til et departement som jobber med saken ,..... Men vær forsiktig med fyrstikkene, tenk på faren for selvantennelse; brannforsikringen er nemlig bygget opp på samme måte som sjøforsikring Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
lnjk Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Tviler på du får oppleve den gleden Hifo. Men, at du er engasjert og prøver å forandre lover du mener ikke er gode nok, er bra. Historien viser vel at det er de som arbeider for forandring som får ting til å bli bedre. Å vise til at en lov er gammel er ikke noe argument for at den skal være som den er i dag og i all evighet, amen. Forøvrig så venter jeg på innlegg fra Skipper Worse hvor han har klart å flette inn et etterhvert nokså kjent bilde. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Hvordan ser du for deg at røyksignalene dine skal komme dit? Du har mye å lære om røyksignaler ser jeg. Kansje du burde ta et kurs før du belemrer meg med slike spørsmål. Men vær forsiktig med fyrstikkene, tenk på faren for selvantennelse Hva mener DE skal kunne selvantenne? ikke er det høy kompresjon der jeg sender signaler , og ikke like varmt som i helvete, så regner med å antenne bildekkene manuelt. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Skipper Worse Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Forøvrig så venter jeg på innlegg fra Skipper Worse hvor han har klart å flette inn et etterhvert nokså kjent bilde. Mener du bildet av han andre karen som så gjerne vil forandre lovgivningen i Norge? Her er han: Får han bestemme, så blir det objektivt ansvar for all skade og straffen blir steining. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
lnjk Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Får han bestemme, så blir det objektivt ansvar for all skade og straffen blir steining. Ja, har han hele folket med seg (unntatt deg og meg da) så mener jeg det må ryddes mye småstein i kongeriket. Nei, det var det bildet du brukte til å ilustrerere dagsignalet for fartøy som ikke er under kommando jeg tenkte på. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Kan ikke bruke det bilde i en tråd som handler om forsikring og ansvar. Slikt som det motivet viser, er jo premieeksempelet på å la seg distrahere og ikke holde korrekt utkikk (uaktsomt ...) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
hifo Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Mener du bildet av han andre karen som så gjerne vil forandre lovgivningen i Norge? ja se der. jeg er faen ikke alene. tipper han også er oppvokst med røyksignaler , så jeg får prøve å kontakte ham for et mulig samarbeid. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Blanco Svart 26.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2010 vedr innlegg 130 - 133 og 135 - 136. Dette er harselering med andre medlemmers avvikende meninger, og smaker av arroganse og rollen som selvoppnevnt moralpoliti. Unødvendig. Poenget har dere fått fram uansett. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Rolf Svart 26.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2010 ... internasjonale konvensjoner. Hvordan ser du for deg at røyksignalene dine skal komme dit? Østavinden...?? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
hifo Svart 26.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2010 Dette er harselering med andre medlemmers avvikende meninger, og smaker av arroganse og rollen som selvoppnevnt moralpoliti. Unødvendig. Poenget har dere fått fram uansett. men ikke uventet.. jeg står det over Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.