Renita Startet 18.Februar.2010 Del på Facebook Startet 18.Februar.2010 Hei, Jeg har en Sunbird Barletta 229 dette er en US båt som ble tatt inn til Norge av OMC gruppen. Jeg vet faktisk ikke om båten er CE merket. Finner et skrog nummer stemplet inn akter, under badeplattformen og båten har også vært registrert to ganger tidligere i det "gamle" båtregisteret. Så med bakgrunn i dette lurer jeg på om noen kan si noe om denne båten er CE godkjent/merket eller ei. Mvh Bjørn Dimmen Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Hvordan ser skrognummeret ut? Dersom båten er CE-merket importert båt skal dette gå frem av merke på skroget (CIN-kode) Det skal også været et skilt ombord, gjerne ved førerplassen, med angivelse av designkategori (bokstavene A, B, C eller D), tillatt last og CE-merket. Det skal også følge med brukermanual på norsk og dokumentasjon som sier hvilke standarder som er lagt til grunn for CE-merkingen. Dersom dette er en forholdsvis gammel båt, kan det kanskje hende at den ble importert 16.juni 1998 da reglene ble gjort gjeldende? Da er det ikke nødvendig elller aktuelt med CE-merking. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Renita Svart 18.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Hei, Båten er 1993 mod, så da er det med andre ord ikke påkrevet med CE-merking ? Da er jo saken grei Båten ble importert ny til Norge i 1993 Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Bare pass på papirene på at båten var importert før 1998 så kan du lene deg tilbake og slappe av. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.