Jump to content

Långedrag båter i stål

Enzo

Recommended Posts

Hei, hvis du vil vite det meste om stålbåter, konstruksjon, isolering, vedlikehold mm. så gå inn på denne siden :

Visit My Website

Eller på vår egen tråd, "ståltråden" her på BP. Jeg har hatt både tre, plast og nå, stålbåt. Skal jeg noen gang bytte, blir det stål igjen pga. styrke, "skipsfølelse" og utseende.( Det bygges stålbåter i alle former og fasonger)

Jeg har sagt det før, og gjentar det gjerne: En riktig bygget stålbåt krever ikke mer og vanskeligere vedlikehold enn en plastbåt. Og verftet du refererer til, er et anerkjent stålbåtverft. :flag_sw:

Ellers er det et "hav" av båter å velge i fra Holland :sailing:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Den var jo flott :flag: Er vel ingen tvil om at stål/aluminium egner seg meget godt til langtur..

Kompisen min har en fransk alu seilbåt liggende på fiji for øyeblikket.. han har seilt rundt med den en god stund.. båten er fra 1986 og fungerer aldeles utmerket med trekk opp kjøl (eller hva det heter) og er bekymringsløs og seile rundt med i forhold til flere av hans seilvenner med plastbåter som har sliti med løse kjøler og det som værre er. Han er meget glad for at han ikke tok GS sin ut på tur for og si det sånn.. Som han sier.. bare og skli inn på de nydligste steder uten og bekymre seg nevneverdig.

Tomt for Diesel nå igjen!!

For vanlig kystseiling i Norge ser jeg ingen grunn til å velge stålbåt. De blir for tunge og kjedelige å seile.

Men for en langtur som er lengre enn en vanlig karibienrute må det jo være helt topp.

Bmp: Tilogmed jeg hadde kjøpt en båt med rullemast hvis jeg likte alt det andre ved den..

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Skulle vert artig ig vite hvor mye det ville kostet og få byttet til skikkelig storseil.

Skulle sikkert stilt spørsmålet i tråden for dumme båtspørsmål.. Men hva er forskjellen på et storseil og slikt rulleseil eller hva det heter?? Gjerne forklaring så selv en motorbåtjunkee som meg forstår.. :lol:

det som fasinerer meg med flere seilbåter er at de ser så grasiøse ut og virkelig innbyr til langtur..

Tomt for Diesel nå igjen!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...