TellusTellus Startet 18.Februar.2010 Del på Facebook Startet 18.Februar.2010 Hei godtfolk, Har i vinter fundert litt på hvordan jeg skal få balansert båten. Det er en liten båt som veier 1,4 tonn uten motor. Det har så blirr montert en yanmar yse-8 for en god del år siden og jeg merker godt at båten er baktung. Den ble hakket bedre når jeg fyllte 60 liter vann i baugen, men føler at dette var en nødløsning. Hvilke metoder brukes når en skal balansere båten? Finnes det noen (matematiske) formler for dette? Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
avmønstret5 Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Alt kan beregnes ,men det vil nok være mer praktisk å prøve seg fram i en liten båt. Ideelt bør vekten konsentreres midt i båten så lavt som mulig. Å bare balansere båten med vekt i endeskipene er ikke så bra med tanke på sjøegenskaper. Se heller om det er mulig å plassere vanntanker litt foran midtskipet og se om det hjelper. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 19.Februar.2010 Del på Facebook Svart 19.Februar.2010 Ening med pettersand at vekt bør plasseres så dybt som mulig, men midskibs er ikke absolutt nødvendig. Jeg ville ha lagt noe bly eller vanntank under forpiggen. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 19.Februar.2010 Del på Facebook Svart 19.Februar.2010 jeg ville lagt litt overalt jeg å brukt en dag på å finne ut hva som passer enn best i forhold til båten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.