Hangadrott Startet 20.Februar.2010 Del på Facebook Startet 20.Februar.2010 Her er det ikke en gang tillatt med mesan, drivanker kan tilnøds gå,og årer. Ellers er rå motorkraft og seilbåtvitser en selfølge. Miljøfeminister..-vel det sier seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
Bjartn Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Ikke lov med årer? Fordi det er så typisk seilbåt? Sitér dette innlegget Det er to ting jeg har for lite av - tid og penger. Men båt skal man ha! Min prosjekttråd her på BP Link to post
"Mathilde" Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Gratulerer. Kjempefin tråd Hangadrott Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Konstruktivt. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
bliss X Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Kanskje på tide å ta fram denne igjen da Sist publisert her på baatplassen i 2007. Får vi en motorbåtversjon av det kjente diktet tro? "Jeg hater motorbåter" fritt etter Odd Børretzens dikt - "jeg hater måker" Første versjon: "Jeg hater motorbåter" Ikke hele tiden, naturligvis. Når de driver rundt med motorstopp, eller flyter stille på det blanke vann og likner rare badedyr av plastikk, da er de en naturlig del av sommerens bilde og man tenker ikke mye på dem, hverken med hat eller kjærlighet, men når de gir gass og brøler som syke sjeler kan du se helt ned i deres dype, skamløse hekkbølger. Hvis en motorbåt har fått tak på litt diesel eller bensin eller noe annet svineri og raser av gårde med dette på tanken, da kaster da andre motorbåtene seg etter og skal ha skal ha skal ha skal ha og resultatet blir jo at gørret de spyr ut forpester luften og sjøene skvalper alle veier og ingen av dem får noen glede av griseriet Motorbåteiere eier ikke samfunnsånd skal ha skal ha skal ha jeg tør ikke tenke på hvilket parti de stemmer på eller hva som hadde skjedd hvis de hadde hatt makten. Under sånne forhold sier jeg til meg selv: "Jeg er glad jeg ikke kjenner en motorbåteier personlig sånn at jeg måtte oppføre meg noenlunde høflig mot vedkommende." Jeg ville ikke hatt en motorbåt om du ga meg en. Hvis jeg skulle velge noe, ville jeg ha sagt Gi meg en kelner som kvidrer med glassene som svever mellom bordene eller kommer tassende mot meg Motorbåteiere er jo kjent for å holde sammen i flokk. Visstnok hele livet. De er kjent for å være trofaste og lojale mot mot hverandre. Og det synes vi jo er sympatisk. Men jeg vet ikke jeg. Hvis jeg hadde vært gift med en brølende skal ha skal ha skal ha en vrælende, dieseletende, illeluktende motor, uansett hvor trofast den hadde vært, da hadde jeg kanskje tenkt at det var like bra den stoppet for godt nei Gi meg en seilbåt som smiler med vantene som blafrer med seilene og glad kommer sigende mot meg jeg mener: Som ligger klar på brygga og venter når jeg kommer med toget fra Oslo eller hvor jeg har vært. Jeg har sett, en søndag i Lillesand havn, jeg har forresten sett det flere ganger, men også en søndag i Lillesand havn, så jeg en gang to motorbåter som forsøkte å voldta en gummijolle ute mellom bryggene midt i kirketiden, med barn tilstede Motorbåteiere oppfører seg som dyr noen ganger som sagt: Ganske ofte hater jeg motorbåter nei Gi meg en seilbåt som knirker med riggen sin, som åpner sitt akterlik med ømhet og nakent sinn jeg hater motorbåter. Men det er mange ting jeg elsker. Lenge hadde jeg det sånn at når jeg møtte folk som, fremgikk det, ikke hatet eller elsket, det samme som meg, da tenkte jeg at de måtte være gærne. Jeg tror at mange har det sånn ennå. Motorbåteiere f.eks. som oppdrar sine barn til ekle små tyggegummiluktende moralister som går på bryggekanten og sier "æsj. Det bråker i riggen. Master er farlig for helsa.". Som sagt: Jeg hater motorbåter, av ovennevnte grunner, men hvis jeg møter en som elsker motorbåter og sier det, eller hvis jeg møter en motorbåteier som mener at seilere ikke burde ha adgang til offentlige sykehus eller offentlig jernbane men løpe etter f.eks. Vestfoldbanen, da skal jeg forsøke å se på vedkommende med forståelse. Men lett blir det ikke. nei Gi meg en seilbåt som knirker med riggen sin, som åpner sitt akterlik med ømhet og nakent sinn Gi meg en kelner som kvidrer med glassene som flyr mellom bordene og kommer tassende Gi meg en seilbåt som smiler med vantene som blafrer med seilene og glad kommer sigende mot meg Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Kanskje på tide å ta fram denne igjen da Nå tror jeg du har misforstått...... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Meningen var å oppfordre til en motorbåt utgave. Syens det måtte passe i denne tråden Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 fritt etter Odd Børretzens dikt - Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Figaro Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 "Jeg hater seibåter" fritt etter Odd Børretzens dikt - "jeg hater måker" Første versjon: "Jeg hater seilbåter" Ikke hele tiden, naturligvis. Når de driver rundt uten vind i seilene, eller flyter stille på det blanke vann og likner rare badedyr av plastikk, da er de en naturlig del av sommerens bilde og man tenker ikke mye på dem, hverken med hat eller kjærlighet, men når de starter hjelpemotoren og forlanger at alle andre skal vike unna, og sitter der nede i hullet sitt med en overlegen mine og dytter og drar i rorkulten,. haler i snorene for at laknene skal henge nogenlunde på plass, og skuler på sine slektninger----om de har mer vind i seilene----- da putrer jeg forbi med min motorbåt. Og selv i 5 knop lager jeg såpass med hekkbølger at en pinnebåt uten vind ruller og ruller med hvalskroget sitt så hvitvinsglasset tipper ned fra pidestallen da hytter skipperen med neven men det er da ikke min skyld at han ikke får vind i seilene som kan støtte båten hans? Seilbåteiere eier ikke samfunnsånd jeg tør ikke tenke på hvilket parti de stemmer på eller hva som hadde skjedd hvis de hadde hatt makten. Under sånne forhold sier jeg til meg selv: "Jeg er glad jeg ikke kjenner en seilbåteier personlig sånn at jeg måtte oppføre meg noenlunde høflig mot vedkommende." Jeg ville ikke hatt en pinnebåt om du ga meg en. Hvis jeg skulle velge noe, ville jeg ha sagt Gi meg en kelner som kvidrer med glassene som svever mellom bordene eller kommer tassende mot meg Seilbåter er jo kjent for å holde sammen i flokk. Visstnok hele livet. De er kjent for å være trofaste og lojale mot mot hverandre. Og det synes vi jo er sympatisk. Men jeg vet ikke jeg. Hvis jeg hadde vært gift med en overlegen seilbåt med til enhver tid et laken til tørk, uansett hvor trofast den hadde vært, da hadde jeg kanskje tenkt at det var like bra den sank for godt nei Gi meg en motorbåt som putrer trofast med sin motor som ikke blafrer med seilene og glad kommer sigende mot meg jeg mener: Som ligger klar på brygga og venter når jeg kommer med toget fra Oslo eller hvor jeg har vært. Jeg har sett, en søndag i Lillesand havn, jeg har forresten sett det flere ganger, men også en søndag i Lillesand havn, så jeg en gang to motorbåter som forsøkte å redde en seiljolle ute mellom bryggene midt i kirketiden, med barn tilstede Motorbåteiere oppfører seg som gentlemen noen ganger nei Spar meg for en seilbåt som knirker med riggen sin, som åpner sitt akterlik med ømhet og nakent sinn jeg hater seilbåter. Men det er mange ting jeg elsker. Lenge hadde jeg det sånn at når jeg møtte folk som, fremgikk det, ikke hatet eller elsket, det samme som meg, da tenkte jeg at de måtte være gærne. Jeg tror at mange har det sånn ennå. Motorbåteiere skal oppdrar sine barn til moralister som går på bryggekanten og sier "æsj. Det bråker i riggen. Master er farlig for helsa.". Som sagt: Jeg hater pinnebåter av ovennevnte grunner, men hvis jeg møter en som elsker motorbåter og sier det, eller hvis jeg møter en motorbåteier som mener at seilere ikke burde ha adgang til offentlige sykehus eller offentlig jernbane men løpe etter f.eks. Vestfoldbanen, da skal jeg applaudere og se på vedkommende med forståelse. nei Spar meg for en seilbåt som knirker med riggen sin, som åpner sitt akterlik med ømhet og nakent sinn Gi meg en kelner som kvidrer med glassene som flyr mellom bordene og kommer tassende Gi meg en motorbåt som maler og putrer med motoren sin og glad kommer sigende mot meg Fritt og humoristisk etter Odd Børretzen Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
bliss X Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Flott! Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Sailing in a gail. Medvind, med seil oppe og motor i gang i ok seilevind?? Håper jeg tar feil! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Motor i gang ? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Yepp. Klosshalt storseil. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Skjønte ikke det heller: god med medvind ifølge nasjonalflagget aktern, bommen klosshalt - hva skjer? Måtte være at båten bakker!? Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Bommen er klosshalt fordi storseilet er nede og pakket på bommen. Såvidt jeg kan se seiler de plattlens for bare forseil. Fart nok i massevis uten motor. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Gunga Din Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Såvidt jeg kan se seiler de plattlens for bare forseil. Odd synger om det; "for turen tar slutt når du kommer iland".......... Vi Najad seilere vi nyter varje sekund, så hvorfor haste i havn, eller risikere en fotoboks Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Vi Najad seilere vi nyter varje sekund, Vi Hallberg Rassy seilere gjør det samme Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 .. og synger Evert Taube viser på slør Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Vi Najad seilere vi nyter varje sekund, så hvorfor haste i havn, Hmm... vi Princess-eiere også Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
bliss X Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Er det derfor jeg alltid kun ser Bavaria-båter i havnene ? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Sydspissen: Start heller en ny tråd - for de som hater bavaria seilbåter. Eller kanskje vi har en allerede, i så fall har du postet feil. Hipp hurra for flott utvilking av et båtforum Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Er det mulig :headbang: Spiller vel ingen rolle hvordan båt man har vel???? Bare man kan nyte sjølivet!!! Hvorfor må vi absolutt hate noe Sitér dette innlegget Link to post
Hangadrott Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Er det ikke herlig og ha noen å hate. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Stakkars deg da gitt. Det er helt andre ting jeg finner herlig. Men vi er forskjellig vi mennesker. Heldigvis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.