Jump to content

Hvorfor hate seilbåter?

Pelle Parafin

Recommended Posts

Tja det måtte vel i såfall være hvis det var en selvforherligende navlebeskuende klimahysterisk motorbåtfiendtlig dieselavgiftskåt seilbåtklyse

:giggle:

Du kan umulig mene alt dette "gørr" du skriver om båtfolk, skulle du derimot mene dette,har du behov for hjelp.Ha en fin båtvår/sommer. :sailing:

Redigert av Pelle Parafin (see edit history)

Har hatt mange spesielle båter i min eie. Tresnekke, stålbåter, ishavsskøyte på49ft og Sigarette med toppfart på 65kn m.m.. En båttype for hvert sted en er i livet eller hvilke utfordringer jeg søker.

Nå har jeg stor familie, flere munner/regninger å mette og seilbåt.

Hvorfor? Seilbåten er romslig, lett for alle i familien å engasjere seg i, gir båtglede utover rene transportettapper i høy fart, og til min store overraskelse forbausende komfortabel i grov sjø og mye vind sammenlignet med motorbåter.

Anser ikke meg selv for å være hverken seiler eller motorbåtmann, kun båtmann.

Kan ikke si jeg kjenner meg så godt igjen i priseksempelet mellom seilbåter og motorbåter. Der seilbåtene sparer inn på motor, tar de igjen med renter på rigg og seil.....

Og hvis noen har fordømt meg som en stor motorbåtidiot tidligere, kan jeg forsikre om at den samme idioten nå har kjøl og seil på båten :cheers:

Tror jaggu jeg også skal få meg splittflagg :flag: alltid vært litt missunnelig på de som har det.. derfor kaster jeg dritt mot de helt uten humor og sarkasme :lol::yesnod::yesnod::flag:

Hvis ikke våren snart kommer så tror jeg jaggu det blir lakenbåt au slik at jeg kan seile til de fjærne himmelstrøk når det er for kaldt :yesnod:

Påsketur blir det i alle fall ikke.. :cryin:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Jeg velger å tro at det meste i denne tråden er ironisk ment og kameratslig bullshit.

Å hate en båttype pga pris feks finner jeg temmelig latterlig.

RSL

Enig!

Ordet "hat" er blitt et temmelig belastet ord---- :puke::headbang: det ser ut til at mange ikke har forstått det ironiske i disse trådene. Det begynte med omskrivning av Odd Børretzens dikt "Jeg hater måker". Er det noen som ikke skjønner humoren i dette, og synes noen at den elskelige personen Børretzen virker "hatefull"? :confused:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

tviholde på vikeplikten.

Artig vinkling, de fleste trådene går på at noen tviholder på "forkjørsretten". At noen tviholder på at de vil vike til enhver tid tror jeg ikke oppfattes som ett problem for de som holder stødig kurs.

Forøvrig har jeg snekke, og er hyggelig mot alle så lenge de oppfører seg som folk. Vi med snekke er hverken arrogante eller ufyselige, bare hyggelige. Sånn er det bare :yesnod:

Og hvorfor skulle en motorbåteier føle det.

Det går vel prismessig 2-3 middels seilbåter på 1 motorbåt i samme størrelse. :giggle:

Jeg tror nok det er omvendt, rett og slett missunnelse. Man har ikke råd til en motorbåt

i størrelsen man ønsker. Så kjøper man en Bavaria seilbalje eller lignende til 25-30% av prisen på tilvarende størrelse i motorbåt.

Disse tyske og franske billig-seilbaljene er den nye "folkesnekka"

Ja er det ikke bare helt fantastisk at middelklassen har råd til å kjøpe seg ny båt også :yesnod:

Redigert av Rastløs (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...