Jump to content

Forsikring Av Snekke 22 fot. Hvilket selskap anbefaler du?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Hei :wink:

Jeg kjøpte meg en snekke i høst, og må Forsikre den før sesongen :yesnod:

Jeg lurte på hvilket selskap jeg skal bruke :confused: Siden jeg bare er 15 år, og har aldri forsikret en båt før, spør jeg dere som er erfaren innenfor dette :wink:

Så jeg lurer på dette:

Hvilket selskap burde jeg bruke?

Hva innebærer denne forsikringen?

Hva koster dette i året/måneden?

Takker for alle svar :wink:

Mvh.

Martin Sandtorv :yesnod:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Her er det bare en ting å gjøre, etter min oppfatning; be om tilbud fra flere, og bestem din forsikring ut fra vilkår og pris.

Ofte er det lettere å forhandle med selskapene om du samler fler forsikringer i samme selskap.

Jeg har den siste tiden forhandlet meg fram til gode priser, totalpakken ble flere tusen kroner billigere enn det jeg betalte tidligere.

Skuffelsen var imidlertid at min gamle selsakp ikke ville være med å forhandle, så jeg byttet selskap!

I dette nye selskapet ble båtforsikringen dyrere, men totalen ble betydelig billigere!

Man får vel normalt ikke bonus på båtforsikring.... så alder skulle ikke bety så mye. Det eneste man skal være oppmerksom på er at en del forsikringer har som standard at båtfører ikke er under 24. Har forsikret snekke og sa ifra at på den vil det til tider være fører under 24, men med båtførerprøve. Det kostet da ikke noe mer å få med dette.

Jeg er totaltkunde i IF og har noe samlerabatt, men betaler 815,- for en fullforsikring "med alt".

Setter du verdien på snekka de til f.eks 50 000,- blir det ikke så dyrt. Men ikke påstå at den gjør 14 knop... :lol:

.............. en snekke som den du har vil vel ikke koste mer enn

500 - 1500 kr pr år jeg hadde en Joda 24 før,den kostet 550 pr år uten kasko.

..........................

Har det noe for seg å tegne båtforsikring UTEN kasko? Det er jo kaskoen du vil få reparet båten din for. Som det har blitt påpekt i andre tråder så må vel de fleste som får skade på båten ta omkostningene sjøl/ bruke forsikring og da er det jo bare kaskoforsikringen som hjelper deg.

Jeg kjøpte meg en snekke i høst, og må Forsikre den før sesongen :yesnod:

Siden jeg bare er 15 år

Men bryr ikke meg om båten går 12 eller 14 knop.

Du er en racer å starte nye tråder, har du prøvd ut søk funksjonen? mange tråder om forsikring med priseksempler også..

Hvor trenger du ikke forsikring før sesongen starter? Skader skjer hele året!

Du bryr deg ikke ikke om båten går 12 eller 14 knop men det gjør forsikringsselskapet da du med din alder ikke kan kjøre noe som gjør mere enn 10 knop. Nå er nok ikke det noe problem siden din båt trolig ikke går fortere enn dette!!!

Hvordan ligger det an med båtførerbevis? Dette gir vanligvis en brukbar rabatt på forsikringen.

så de sa på verkstedet at snekken ville ligge fra 12-14 knop, men de var usikker :wink:

Da har ikke de på verkstedet særlig greie på snekker, det er i alle fall helt sikkert! En plass mellom 6 og 9 knop kan du nok forvente, ikke mer. Min 27 fots snekke med 70hk lar seg presse opp i 11 knop på en god dag, men da er den rimelig utrivelig å ha med å gjøre. Så om du klarer å presse den opp i åtte, burde du være storfornøyd!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Snekken gikk i 9 knop med Ysb12G, hvorfor skal den ikke gå 2 knop fortere med dobbelt så mange hestekrefter? :giggle::lol::giggle::lol::giggle::lol:

Klart den vil gå raskere! du må kanskje bytte propell for å oppnå bedre fart, men du vil nok fort merke deg, særlig hvis du har en standard 15årings lommebok, at drivstofforbruket ved over 7 knop er minst 50% større. Trolig mer. En 12 Hk motor hadde gitt en helt OK fart og mer finanser til viktigere ting.

Flaps vil nok hjelpe litt, men du kommer ikke utenom å klatre på din egen baugbølge med mindre du gir den nok kraft til å løfte seg over vannet...

husk å få med at båten ligger på innelåst område med videoovervåkning sommer/vinter hvis det er tilfelle. vi snakker uansett ikke noen kjempebeløp du må ut med,men for all del, som folk sier ring rundt og finn billigste. om 3 år når du skal forsikre bil kan det godt tenkes du får en fordel av å ha et kundeforhold til et forsikringsselskap, så hvis ikke beløpene du får av de forskjellige selskapene spriker veldig kan det kanskje være fornuftig å velge en som er kjent for å gi gode priser på bilforsikring til ungdom.

ps. det er kanskje en ide å være litt mer ydmyk mot eldregutta her inne. de vet mest sannsynligvis hva de snakker om. men det lærer du sikkert etterhvert når du kanskje finner ut at f.eks en sjømann 22 har litt problemer med å gå i 12knop uten å kvalifiseres som en u-båt. men samtidig er nok alle her inne positive til ungdom med sunne interesser, så stå på!

“The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.”

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...