Volvomekanikeren Startet 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Februar.2010 Halloen Flere en bare meg som begynner og bli dritt lei snø no? No syntest eg sommeren kan komme Jeg tok meg en tur ned i båten for og montere den nye vanntanken i dag. Og da jeg kom ned var det 5 cm. med snø på den, som har komt i løpet av natten. Har måkt båten sikkert 20 ganger i år. og jeg bor på Vestlandet. DETTE er unormalt! Her er noen bilder fra båten før jeg måkte av den i dag: FULL I SNØ -_- ENDÅ MERE SNØ -_- SE HER.. 5 CM NY SNØ PÅ VESTLANDET KL. 10 I DAG TIDLIG: RUTEN OG: :nonod: :nonod: :nonod: :nonod: Har du noen bilder fra din båt full i snø? No er ikke 5 cm så mye snø i forhold til hva jeg har måkt av den tidligere i år, men begynner å bli lei no... Istede for å bygge bybane kan de heller invistere i tak over himmelen!!! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
CB. Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Du er en av de heldige alikevel du da, her på østlandet ser det ut som vi er inne i en ny istid. Helt enig, nå er det jaggu på tide med mildere vær Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
litt peiling Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 (redigert) Drit lei snø, is og kuldegrader !!!! Hater vinter... Trodde våren skulle komme snart hit til østlandet, men......nei. Er nå tilbake til - 20-25 gr og snø, masse snø. Ikke vært en eneste dag med varmegrader siden 14 desember. Tror ikke på påsketur ut fra skjeberg i år Redigert 21.Februar.2010 av litt peiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Møkka lei av vinter, snø og kulde.. vil heller ha en varm vinter med søle og bart enn slik det er nå. Det værste er at i avisa skrev dem at kulda kom til å holde seg ca 3 måneder til. (sikkert ikke minus grader om 3 måneder til, men mye kaldere enn normalt) Tror vi får feire St.hans i snøfonna på utsiden her.. :( Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
M/S Bastard Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Det var da ikke så mye snø, dette er ca en måned siden. I dag har jeg ikke vært i båten enda, men regner med at det meste er blåst av Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 (redigert) Ja. Det er ikke mye som tyder på at våren er i farta. Det går nok en stund før jeg får båten hit. Planlagt utsett og båthelg på sjøen om 32 dager. Havna i dag. Har mest tro på st. Hansfeiring i snøfonna jeg og som Ulv 1, slik det ser ut nå. Per Harald Redigert 21.Februar.2010 av Per Harald (see edit history) Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Lukabella Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Det ser tungt ut nå, men jeg tror allikevel våren kommer til og komme med et brak. Kong sommer vil vise muskler snart og knuse Kong vinter Kongen kommer nærmere og nærmere... Snart får vi se han Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 .............. Kongen kommer nærmere og nærmere... Snart får vi se han Nå ja, han er vel i Canada for øyeblikket, altså kongen . Forresten så fyller vel han år i dag, og skulle han titte innom baatplassen så gratulerer jeg med dagen . Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Står gärna ut med vintern om vi bara får en bra sommar! Och så kanske det kan kyla av en del av klimathysteriker... Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Og så er det jo sånn at etter en vinter som denne, så blir sommeren en tilsvarende fin opplevelse. Det er igrunnen en fin ting å ha så forskjellige årstider som vi har her i Norden. Snakket med noen som hadde flyttet sydover på helårbasis. De beklaget faktisk at de hadde mistet en hel dimensjon i livet sitt. Vær og årstider var ikke lenger noe tema. Det var jo stort sett likt og bra, hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Vidarfre Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Hehe, med så mye venting på våren og båtpuss blir det nok helt vilt i havna når påska kommer, alle som har hatt god til til å tenke på hva de skal forbedre og diverse. Jeg gleder meg som en unge til kaffekoppen og prate båt i havna når snøen går. Er forøvrig møkk lei snø og kulde nå Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
BårdK Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Helt enig, Regina III, men senhøst og vinter kunne godt ha vært litt kortere. Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 (redigert) Fra Sandefjord idag. Ikke mye sommer her Bilde er fra sjøen.. ;) Redigert 21.Februar.2010 av trulssyv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Jeg er ikke lei av vinteren. Som jeg fortalte i en annen tråd i går, har jeg sjelden eller aldri brukt båten så mye som denne vinteren på grunn av det flotte veret på Vestlandet hvor jeg holder til. Det har knapt regnet siden slutten av september i fjor. Snøbyger har det derimot vært innimellom, men med veldig mange dager med sol fra skyfri himmel, lettskyet og delvis skyet, samt isfri sjø, gjør det ingen ting etter mitt syn. Vinteren er en fin tid for båtliv. Jeg kjenner meg ikke igjen i de mange negative innleggene både i denne og i andre tråder. Men så bor jeg da heller ikke på Øst- eller Sørlandet hvor det meste av sytingen og klagingen kommer fra. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Fra Sandefjord idag. Ligger de på sjø eller land? Ikke lett å se Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 De ligger på sjøen. ;) Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 (redigert) Innimellom stemningsbildene er det mange tragiske syn. At der er mulig å ha båt liggende på vannet uten å ta seg bryet med å holde oppsyn med den, er mer enn jeg forstår. Hvis ikke eieren har avgått ved kuldedøden, da. Håper forsikringsselskapene er ekstra strenge med avkortningen i erstatningene til våren. Ellers er det vi andre som får svi. Redigert 21.Februar.2010 av lgboat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Det værste er at i avisa skrev dem at kulda kom til å holde seg ca 3 måneder til. Det der leste jeg også. Ikke mye hyggelig. Merker at vinteren begynner å irritere meg nå ja. Ikke mye jeg kan gjøre med den så jeg får vel bare prøve å finne tilbake til "den indre roen" Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bitteliten Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 lurer på de motorene som er ute i slik kulde. Noen fare for frostspreng? Vinteren må gjerne vare noen måneder til. har gått lang tur i marka i dag. Nydelig Sitér dette innlegget Link to post
Sira Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Jeg og rederinnen har nettopp kommet hjem fra 14 dager i varmen og er skjønt enige at vi ikke kunne tenkt oss og ha det sånn året rundt. Vi har de siste årene dratt nedover i månedskifte Januar/Februar for å korte ned på vinteren som vi sier. Jeg er selvfølgelig enig i at vinteren er for lang,men tenk så mye man får gjort av forbredelser,prosjekt,turplanlegging og ikke minst gleden av å få glede seg til båtsesongen.Det er for oss mye av båtlivet det også. Denne vinteren har jeg f.eks fått lagt nytt aikona miljøteak på uteplassen + badeplattformen. Jeg har også lagt teakdørk inne i lugarene. Neste vinter har jeg tenkt å legge dørken i salongen. D.v.s at vi har glede av båtlivet året rundt. Planen er at jeg skal sjøsette til påske som er like om hjørnet Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
10ta9c Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Foretrekker kald vinter med snø fremfor mild vinter med regn. Våren kommer ikke i februar uansett. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Mariell Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 (redigert) At der er mulig å ha båt liggende på vannet uten å ta seg bryet med å holde oppsyn med den, er mer enn jeg forstår.Hvis ikke eieren har avgått ved kuldedøden, da. Ett lite forsvar av eierene til båtene som Trulsyv har tatt bilde av. Hvis han tok bildene tidlig i dag, så er det ikke sikkert at eierene hadde fått måkt seg ut av husene ennå. Er noe inni....... mye snø som kom fredag,lørdag. Snøen er veldig lett, så det ser værre ut enn det er, men en bør fjerne den før det blir noe mildvær. Hadde en runde nå i ettermiddag, var folk å måkte båter både på land og til vanns. PS. brukte ett par timer i gårdsplassen før jeg fant/fikk frem bilen i dag tidlig. Fonner på ca. 2 meter på det værste. Men hurra, nå kommer våren. Båten skal på vannet før påske. Den fødte opptimist frem til det motsatte er bevist Redigert 21.Februar.2010 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Thorlyn Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 (redigert) Med den lette snøen som kom i vestfold de siste dagene er det bare og fyre opp løvblåseren og blåse båten rein Har sett du ligger på land Mariell Tar en tur bortom en dag og ser om du er på plass Redigert 21.Februar.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Sjarkens venn Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Man klager ikke over 5 cm snø! Måker for det meste en halv meter snø av dekket hver morgen før jeg går ut på havet. Da snakker man. Sitér dette innlegget Link to post
PAGURUS III Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Det er hard hard vinter ja... Hvis det ikke snart blir mildvær, så spøker det for årets påsketur. Det skal nok noen til for å smelte unna all isen. I båthavna vår var det motorseiler som sank for noen dager siden. Nå ligger den med hekken på havbunnen og fronten hengende i baugfortøyningen. Et trist syn. Det er bare å passe ekstra godt på for oss som ligger i boblehavn. Sitér dette innlegget "Sommer... alltid!!!..." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.