Jump to content

No kan sommeren snart komme.. Er ikke du lei av vinter?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Halloen :wink:

Flere en bare meg som begynner og bli dritt lei snø no? No syntest eg sommeren kan komme :flag::sailing:

Jeg tok meg en tur ned i båten for og montere den nye vanntanken i dag. Og da jeg kom ned var det 5 cm. med snø på den, som har komt i løpet av natten. Har måkt båten sikkert 20 ganger i år. og jeg bor på Vestlandet. DETTE er unormalt! :lol:

Her er noen bilder fra båten før jeg måkte av den i dag:

FULL I SNØ -_-

35k2a9l.jpg

ENDÅ MERE SNØ -_-

2nai8p0.jpg

SE HER.. 5 CM NY SNØ PÅ VESTLANDET KL. 10 I DAG TIDLIG:

se24d2.jpg

RUTEN OG:

33ngrhc.jpg

:nonod: :nonod: :nonod: :nonod: :nonod: :nonod: :nonod: :nonod: :nonod:

Har du noen bilder fra din båt full i snø? No er ikke 5 cm så mye snø i forhold til hva jeg har måkt av den tidligere i år, men begynner å bli lei no... Istede for å bygge bybane kan de heller invistere i tak over himmelen!!! :giggle:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Drit lei snø, is og kuldegrader !!!!

Hater vinter... :headbang:

Trodde våren skulle komme snart hit til østlandet, men......nei. Er nå tilbake til - 20-25 gr og snø, masse snø.

Ikke vært en eneste dag med varmegrader siden 14 desember. Tror ikke på påsketur ut fra skjeberg i år :nonod:

Redigert av litt peiling (see edit history)

Møkka lei av vinter, snø og kulde.. vil heller ha en varm vinter med søle og bart enn slik det er nå.

Det værste er at i avisa skrev dem at kulda kom til å holde seg ca 3 måneder til. (sikkert ikke minus grader om 3 måneder til, men mye kaldere enn normalt)

Tror vi får feire St.hans i snøfonna på utsiden her.. :(

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Ja. Det er ikke mye som tyder på at våren er i farta. Det går nok en stund før jeg får båten hit. Planlagt utsett og båthelg på sjøen om 32 dager. :yesnod:

2010_0219bavaria0006.jpg

Havna i dag. :headbang:

Har mest tro på st. Hansfeiring i snøfonna jeg og som Ulv 1, slik det ser ut nå. :cheers:

Per Harald

Redigert av Per Harald (see edit history)

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Og så er det jo sånn at etter en vinter som denne, så blir sommeren en tilsvarende fin opplevelse.

Det er igrunnen en fin ting å ha så forskjellige årstider som vi har her i Norden. Snakket med noen som hadde flyttet sydover på helårbasis. De beklaget faktisk at de hadde mistet en hel dimensjon i livet sitt. Vær og årstider var ikke lenger noe tema. Det var jo stort sett likt og bra, hele tiden.

Hehe, med så mye venting på våren og båtpuss blir det nok helt vilt i havna når påska kommer, alle som har hatt god til til å tenke på hva de skal forbedre og diverse. Jeg gleder meg som en unge til kaffekoppen og prate båt i havna når snøen går.

Er forøvrig møkk lei snø og kulde nå :nonod:

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Jeg er ikke lei av vinteren. :smiley: Som jeg fortalte i en annen tråd i går, har jeg sjelden eller aldri brukt båten så mye som denne vinteren på grunn av det flotte veret på Vestlandet hvor jeg holder til. Det har knapt regnet siden slutten av september i fjor. Snøbyger har det derimot vært innimellom, men med veldig mange dager med sol fra skyfri himmel, lettskyet og delvis skyet, samt isfri sjø, gjør det ingen ting etter mitt syn. Vinteren er en fin tid for båtliv. Jeg kjenner meg ikke igjen i de mange negative innleggene både i denne og i andre tråder. Men så bor jeg da heller ikke på Øst- eller Sørlandet hvor det meste av sytingen og klagingen kommer fra. :lol::wink:

Innimellom stemningsbildene er det mange tragiske syn.

At der er mulig å ha båt liggende på vannet uten å ta seg bryet med å holde oppsyn med den, er mer enn jeg forstår.

Hvis ikke eieren har avgått ved kuldedøden, da.

Håper forsikringsselskapene er ekstra strenge med avkortningen i erstatningene til våren.

Ellers er det vi andre som får svi.

Redigert av lgboat (see edit history)
Det værste er at i avisa skrev dem at kulda kom til å holde seg ca 3 måneder til.

Det der leste jeg også. Ikke mye hyggelig.

Merker at vinteren begynner å irritere meg nå ja.

Ikke mye jeg kan gjøre med den så jeg får vel bare prøve å finne tilbake til "den indre roen" :wink:

Lykkelig Dracoeier ^_^

Jeg og rederinnen har nettopp kommet hjem fra 14 dager i varmen og er skjønt enige at vi ikke kunne tenkt oss og ha det sånn året rundt.

Vi har de siste årene dratt nedover i månedskifte Januar/Februar for å korte ned på vinteren som vi sier.

Jeg er selvfølgelig enig i at vinteren er for lang,men tenk så mye man får gjort av forbredelser,prosjekt,turplanlegging og ikke minst gleden av å få glede seg til båtsesongen.Det er for oss mye av båtlivet det også. :smiley:

Denne vinteren har jeg f.eks fått lagt nytt aikona miljøteak på uteplassen + badeplattformen. Jeg har også lagt teakdørk inne i lugarene. Neste vinter har jeg tenkt å legge dørken i salongen. D.v.s at vi har glede av båtlivet året rundt. Planen er at jeg skal sjøsette til påske som er like om hjørnet :smiley:

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

At der er mulig å ha båt liggende på vannet uten å ta seg bryet med å holde oppsyn med den, er mer enn jeg forstår.

Hvis ikke eieren har avgått ved kuldedøden, da.

Ett lite forsvar av eierene til båtene som Trulsyv har tatt bilde av.

Hvis han tok bildene tidlig i dag, så er det ikke sikkert at eierene hadde fått måkt seg ut av husene ennå. Er noe inni....... :cryin: mye snø som kom fredag,lørdag.

Snøen er veldig lett, så det ser værre ut enn det er, men en bør fjerne den før det blir noe mildvær.

Hadde en runde nå i ettermiddag, var folk å måkte båter både på land og til vanns.

PS. brukte ett par timer i gårdsplassen før jeg fant/fikk frem bilen i dag tidlig. Fonner på ca. 2 meter på det værste.

Men hurra, nå kommer våren. Båten skal på vannet før påske.

Den fødte opptimist frem til det motsatte er bevist

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Det er hard hard vinter ja... :sad: Hvis det ikke snart blir mildvær, så spøker det for årets påsketur. Det skal nok noen til for å smelte unna all isen.

I båthavna vår var det motorseiler som sank for noen dager siden. Nå ligger den med hekken på havbunnen og fronten hengende i baugfortøyningen. Et trist syn.

Det er bare å passe ekstra godt på for oss som ligger i boblehavn.

"Sommer... alltid!!!..."

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...