Jump to content

No kan sommeren snart komme.. Er ikke du lei av vinter?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Står gärna ut med vintern om vi bara får en bra sommar!

så kanske det kan kyla av en del av klimathysteriker...

Heilt enig :smiley:

Foretrekker kald vinter med snø fremfor mild vinter med regn. Våren kommer ikke i februar ....

Nemlig.....

Men om all denne isen skal bort til påske, så må det mildnest innen eit par uker..... min ligger i tykk is....på vestlandet! :nonod: Ellers så hadde eg vert flittig bruker av den nå. Nydelige dager.

Men har ennå ikkje kjent vårgløden...eller innkjøpsgleden til vårpuss, komme sigende ...snufs..

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Jeg kjenner meg ikke igjen i de mange negative innleggene både i denne og i andre tråder. Men så bor jeg da heller ikke på Øst- eller Sørlandet hvor det meste av sytingen og klagingen kommer fra. :lol::wink:

Da 70% av norges fritidsflåte holder til på sør-østlandet, og siden det er akkurat der isen hindrer at man kan bruke båten, er det vel ikke så veeeldig merkelig om det er nettop derfra mesteparten av klagingen på is kommer fra. :lol:

(Det ville vel vært litt snodig om de som ikke hadde is rundt båten klaget på at det var is rundt båten......) :crazy:

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

No har det snødd i hele dag på Vestlandet :giggle: Var nett nede med en lommelykt og så etter båten, 10-15 cm. På kalesjen, men ikke så vedlig våt snø, så tok meg ikke bryet med og koste av snøen :giggle: Får ta meg en tur imorgen og jobbe litt :wink:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Da 70% av norges fritidsflåte holder til på sør-østlandet, og siden det er akkurat der isen hindrer at man kan bruke båten, er det vel ikke så veeeldig merkelig om det er nettop derfra mesteparten av klagingen på is kommer fra. :lol:

(Det ville vel vært litt snodig om de som ikke hadde is rundt båten klaget på at det var is rundt båten......)

Som jeg skrev i et innlegg i tråden "Isforholdene landet rundt" i går, ser klimaet på Østlandet arktisk/antarktisk ut. Jeg er glad jeg ikke bor der da jeg liker båtliv året rundt.

(Og når det kommer til klaging og syting, føler jeg østlendinger er flinke til det i andre sammenhenger også. Hvem har vel ikke følt seg flau på østlendingers vegne under ferieopphold i utlandet hvor de syter og klager over den minste ting. :lol: )

Man klager ikke over 5 cm snø! Måker for det meste en halv meter snø av dekket hver morgen før jeg går ut på havet. Da snakker man.

:smash:

No bor ikke du på vestlandet heller då :giggle: Hehe...... Men har nok kostet noen meter av båten tilsammen i år :giggle:

Har vært i båten de to siste helgene. Deilig med vinterisolert båt og isfrie farvann! :smiley: Våknet idag tidlig til minus 6 grader og snøbyger. Eberspracheren gikk på halv hastighet inatt, varmt og deilig.....

Skulle nesten hatt radar idag da vi gikk hjem, men det gikk bra med plotter og god utsikt. :eek:

Bildet under er tatt forrige helg på vei hjem fra Bakkasund.

2010_0214des09_februar20100046.jpg

Redigert av Tommy_H. (see edit history)

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

hvet du hvem som har bygget båten din yanmar?

det er godt mulig det er min far som har bygget den :seeya:

han bygde en med gult skrog på slutten av 70 tallet med en yanmar motor.

hadde den da liggende i fanafjorden til han solgte den pga for lite bruk

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Hmmm... Det er 2 Norskeflagg i bauen... Den har vask under kaptain setet. Dør inn til lugaren, bak døren er det et skap.. Toalettet er på styrbord side med en gang du kommer inn døren i lugaren.. Allt invendig er i tre.. Display og alt.. Den har påfylling til diesel og vann tank på utsiden. Har kunn 1 gjennomføring i skroget til lensepumpen.. Mere du lurer på som kan kjennetegne den? :flag:

min er en utstillingsbåt fra 1975

den har innredning i velikeholdsfri respatex å toa under puten i bauen

høyt skap til babord og lavt skap til styrbord pene puter ute og inne

jeg har vask under skippersete og kok, arbeidsplass til babord.

den har langsgående benker fra sete til akterdekket sammenleggbart bord helt akter

det er to ganger 30l diesel :drink:

det var vel tilstrekkelig med info :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...