Jump to content

No kan sommeren snart komme.. Er ikke du lei av vinter?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Heldiggriser, hadde det bare vært så mildt her, måler 12,5 minus her nå.

Fenderne mine har frysi fast i isen slik at båten har fått litt slagside, men kappet fendertauene så håper jeg båten retter seg i morgen :sweat:

Du må jo ikke ha båten din på sjøen vist sjøen fryser til is der den liger :cryin: Isen er jo akkuratt som kniv den, skjærer seg inn i skroget ditt!!!! :sweat:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Hehe.. Måtte jo ha seilebåten med på bilde å :wink: Jeg kan ta og koste av båten din imorgen, så slipper du å ta deg bryet ut her.. Hvor bor du egentlig? for Onkelen min (Helge Sandtorv, eier av NB Marinen som ligger vedsiden av min) spurte om eg kunne måke hanns båt, så når jeg først er igang, er det ikke noe problem å hjelpe deg heller :wink:

-Martin (Hjelpsom unngdom) :giggle:

Det må en si, det er ikke mangel på tiltak i deg :smiley: . Jeg bor ute i åsane så det er ikke lange turen og jeg synes det er kjekt å være i båten. Jeg har snakket litt med Helge, han er jo også typen som ikke går av veien for en vinter tur.

Vi får de det på den lyse siden Martin, havnen vår fryser ihvertfall ikke til :yesnod:

Trond

hehe :yesnod: Jaja, jeg kommer hjem fra skolen kl 15:15, så då går eg ned og måker båten til meg og Helge. Så vist du ikke har fått tid til og komme ut og måke, så skal jeg ta og gjøre det for deg :wink:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Tror jeg vender snuta sydover jeg... fy f også.. http://www.storm.no/nyheter/forbered-deg-p...er-3142853.html

Typisk for den nye journalistikken i landet her nå.

De skriver: "En kald vinter gir statistisk sett stor sannsynlighet for at både våren, sommeren og høsten blir kaldere enn normalt"

i avsnittet under, står det at statestikken viser at det er 55% sjanse for at det blir en kald sommer.

55% statistisk sett, ender opp med å gi STOR sansynlighet... jaja..

Værmeldere klarer ikke spå været som var i går engan, så jeg kommer ikke til å endre mine ferieplaner utfra et slikt utsagn.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

[quote name=(Og når det kommer til klaging og syting, føler jeg østlendinger er flinke til det i andre sammenhenger også. Hvem har vel ikke følt seg flau på østlendingers vegne under ferieopphold i utlandet hvor de syter og klager over den minste ting. :lol: )

Litt urettferdig nå kanskje??? :lol:

Jeg så den jeg også, men har sluttet å reagere på _visse_ vestlendingers trang til å snakke dritt om alle som bor øst for dem.

Jeg legger til at dette kun gjelder noen få og at jeg finner de aller fleste vestlendinger veldig hyggelige.

(og jeg kjenner mange av dem. Denne byen er stappfull av innflyttere fra hele landet.)

RSL

Sommeren kommer - garantert - enten vi ønsker den velkommen eller ikke. Her hos oss er snøklokkene framme og krokusen presser på. At det er kaldt om natta er jo bare friskt.

Til dere som oppholder dere i Oslo så kan jeg meddele dere at sommeren ute på Bygdøy kommer i første del av Mai 2010 og da følger resten av omlandet med på lasset. Lenge å vente blir dette jo, men ta et ekstra tak på forberedelsene så skinner sola og dere kan hive av dere overdelen :cheers:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Min Bestemor var en klok dame. Hun var også stappfull av gamle ordtak og randt over med gamle værmerket og hun sa følgende:

"Den barnåla som faller i snøen 1. mars, ligger midt i snøen til våren"

Så vi får bare glede oss. Bare halvparten av snøen har kommet så langt. :headbang::cryin:

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Kanskje vi skulle begynne å se etter vårtegnene, for eksempel:

"Når gjedda vaker i april, blir det tidlig vår" eller "Hvis isen bærer en hest til St.Hans, blir det sen vår"

Noen flere?

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Omtrent -20 i Ørsta i natt. Skrudde av varmen i salongen og varma berre opp forpiggen for å spare litt straum. Resultat: frose vatn i kranene i dag tidleg. :nonod:

ikke aleine der gitt.. mista vannet i går eg.. i natt va det 25 kalde.. kjørte vifteovnen en gang i løpet av natten, og hadde 14 grader i morres..

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

28 mars i fjor kunne jeg ta dette bildet. Det er fortsatt "litt" snø på dekk, men det tinte bort i løpet av turen.

Dette var første mulighet til å komme seg forbi isen og ut i klart farvann. Sukk.. det skal vel mye til for at dette skal kunne gjenta seg i år er jeg redd....

280309_endelig_isfritt.jpg

RSL

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...