Jump to content

No kan sommeren snart komme.. Er ikke du lei av vinter?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

...Sukk.. det skal vel mye til for at dette skal kunne gjenta seg i år er jeg redd....

RSL

Du må ikke gi opp håpet RSL. Det er lenge til 28 mars enda :seeya:

Ser man på værmeldingen på nrk så ser man at varmegradene kryper lengre og lengre nordover når de viser Europa kartet.

Ellers er jeg også møkk lei vinteren. Uansett så er påskeferien planlagt nedover svenskekysten, så vår skal det bli :cheers:

Du må ikke gi opp håpet RSL. Det er lenge til 28 mars enda :seeya:

Det er ikke snakk om å gi opp. For meg kan det gjerne være snø igjen på land. Det er isen som hindrer meg å forlate båtplassen når påsken starter som er problemet. Kommer det mange dager med mildvær og så noen dager med skikkelig vind, er mye gjort. Påske i båten blir det uansett, men det er selvfølgelig mye mer kos å seile sørover enn det er å ligge igjen i båsen.

Evig optimist.

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

RSL Hvis det drøyer for lenge (som palmesøndag eller så) får vi kalle til dugnad med motorsag, øks og øl. Et pardager hardt arbeid så er vi vel ute ved nesodden...

Hehe... eller vi kan vente til det slutter å sne. Så kan vi gå ut på isen å strø noe med mørk farge på. Snusklyser har det med å grave seg gjennom is og hjelpe til med issmelting, men jeg er redd det ikke holder med det svenske hockeylandslaget engan for den strekningen det her er snakk om. Mørk sand, aske eller sukkerkulør vil vel også funke....

Eller kanskje jeg kan benytte meg av totalmedlemsskapet i redningsselskapet og be om fire liter diesel i havnen. Så blir det opp til dem å lage råken..

I går var det is helt ut til litt forbi Skjærholemene og husebergøya.... Grrr og Brrr...

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

vi kan vente til det slutter å sne

Da tror jeg du må vente litt til.

Det vil falle mer snø.

Men det vil heldigvis bli mindre kaldt. I morgentimene var det hærnfløttemæ kaldere på Solkysten enn på Svalbard.

Ellers så noterer jeg meg at innbyggerne i Bergen har fått nok en påminnelse om at de bor i Norge.

Det var noen kalde dager i Trøndelag tidlig i uka ja. Første gang jeg har sett at det festet seg et lite skjørt av is under skroget, like over vannet. Men, i går: en strålende, isfri dag på sjøen :smiley: Så vidt plussgrader, sei, hyse, torsk og lyr godt over det nye minstemålet. Ikke akkurat storfisk da. Ble noen middager av det likevel. Like bra i dag, sliter med valget mellom samkvem med familien og egotur på sjøen :cool:

Redigert av Smellingen (see edit history)

Fagfolk kan ha rett...

• 3 uker senere...

Nå er vi lei vinteren. Nå trekker båten frisk luft og i morgen kiler vannet på propellene. :yesnod:

2010_0201bavaria0015.jpg

Klar for finvask før sjøsetting i morgen.

2010_0201bavaria0018.jpg

Kiler litt nå når fjorden attpåtil er tilsynelatende isfri. :flag:

Hvem er dette? Kjenner du deg igjen?

Kansje legge inn et par bilder til så får vi se om noen kjenner igjen farkosten i krana på vei ut i dag. :wink:

2010_0201bavaria0009.jpg

2010_0201bavaria0013.jpg

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Det er såpass bart på Framnæs, ser bra ut.

Per Harald, mens du venter på utsetting av båten din. Du gidder ikke å vaske Mariell under fenderlista. :lol: :lol: :rolleyes:

Har ikke tid når jeg endelig kommer meg hjem herfra. Da må båten rett på vannet, så får heller vask være vask. For bruke resten av sesongen til "vårpuss".

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Mariell.

Nå er fjorden isfri helt inn til Kind Service/Meny. Bare litt igjen innerst. Hele hesteskoen er også isfri. Forige uke gikk resten. Så bare kom deg hjem og få ut skuta.

Vannet er ikke åpnet enda så det er nok litt tungvint å vaske nå, men passer det at jeg tar den mandag i påskeuka??? :lol:

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...