Figaro Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 (redigert) Visit My Website Utsikter for sommeren 2010----- håper han tar feil Denne linken fungerte dårlig, sorry. Hvordan fjerner man et mislykket innlegg? Redigert 23.Februar.2010 av Figaro (see edit history) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
MajorAndy Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Her er det rigtige link til din historie: http://www.storm.no/nyheter/forbered-deg-p...er-3142853.html DMI er ikke helt enig her... http://www.dmi.dk/dmi/akt_saesonprognose Andy Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Takk for det, Andy. Håper på den danske versjonen, selvom den heller ikke er veldig oppløftende Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Lukabella Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 ...Sukk.. det skal vel mye til for at dette skal kunne gjenta seg i år er jeg redd.... RSL Du må ikke gi opp håpet RSL. Det er lenge til 28 mars enda Ser man på værmeldingen på nrk så ser man at varmegradene kryper lengre og lengre nordover når de viser Europa kartet. Ellers er jeg også møkk lei vinteren. Uansett så er påskeferien planlagt nedover svenskekysten, så vår skal det bli Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Du må ikke gi opp håpet RSL. Det er lenge til 28 mars enda Det er ikke snakk om å gi opp. For meg kan det gjerne være snø igjen på land. Det er isen som hindrer meg å forlate båtplassen når påsken starter som er problemet. Kommer det mange dager med mildvær og så noen dager med skikkelig vind, er mye gjort. Påske i båten blir det uansett, men det er selvfølgelig mye mer kos å seile sørover enn det er å ligge igjen i båsen. Evig optimist. Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Bare til og sitte seg i bauen med en plangebitte, og hogge deg utover Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Dekken Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 RSL Hvis det drøyer for lenge (som palmesøndag eller så) får vi kalle til dugnad med motorsag, øks og øl. Et pardager hardt arbeid så er vi vel ute ved nesodden... Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Jeg sitter på hytta, "Sjømanns Hvile", og koser meg i -20 grader. Jeg elsker vinter, og å gå på ski, samt sommer og båtliv. Håper at våren kommer etter Påske, for da er det båtpuss for alle penga. Fra Påske til august er det båtliv, men inntil da, vinter, snø og kaldt! Herlig! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
M/S AIOLOS Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Ja det er flott med snø og vinter, og ikke minst skiturer. Men alt dette er noe som bør skje på fjellet i nydelig vær. Ved fjorden derimot skal det være snø og isfritt må vite, her hos meg kom det ytterligere 10cm i natt. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 RSL Hvis det drøyer for lenge (som palmesøndag eller så) får vi kalle til dugnad med motorsag, øks og øl. Et pardager hardt arbeid så er vi vel ute ved nesodden... Hehe... eller vi kan vente til det slutter å sne. Så kan vi gå ut på isen å strø noe med mørk farge på. Snusklyser har det med å grave seg gjennom is og hjelpe til med issmelting, men jeg er redd det ikke holder med det svenske hockeylandslaget engan for den strekningen det her er snakk om. Mørk sand, aske eller sukkerkulør vil vel også funke.... Eller kanskje jeg kan benytte meg av totalmedlemsskapet i redningsselskapet og be om fire liter diesel i havnen. Så blir det opp til dem å lage råken.. I går var det is helt ut til litt forbi Skjærholemene og husebergøya.... Grrr og Brrr... RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Mulligan Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 vi kan vente til det slutter å sne Da tror jeg du må vente litt til. Det vil falle mer snø. Men det vil heldigvis bli mindre kaldt. I morgentimene var det hærnfløttemæ kaldere på Solkysten enn på Svalbard. Ellers så noterer jeg meg at innbyggerne i Bergen har fått nok en påminnelse om at de bor i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Det var -23 i skulleruddumpa i dag og -19 her på lambertseter, så det skal vel ikke så mye til for at det skal bli "litt" mildere... Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Hafrsfjord Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Kaldt her vest også + 2.2 . Tror det begynner å gå rett vei nå Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 26.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2010 En uke etter. samme sted. Og båtene ligger på vannet. ikke mye vårtegn ennå i Sandejford Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 26.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2010 Akkurat kommet hjem etter en uke i Rauland. Helt topp forhold for skiaktiviteter. Vinter er ok frem til påske på fjellet. Er ikke så veldig opptatt av vinter i lavlandet og langs kysten. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 27.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Det kan godt være sol og sommer året rundt i lavlandet, og snø på fjellet Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Akoya Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 2,61 grader i vannet. se Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Smellingen Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 (redigert) Det var noen kalde dager i Trøndelag tidlig i uka ja. Første gang jeg har sett at det festet seg et lite skjørt av is under skroget, like over vannet. Men, i går: en strålende, isfri dag på sjøen Så vidt plussgrader, sei, hyse, torsk og lyr godt over det nye minstemålet. Ikke akkurat storfisk da. Ble noen middager av det likevel. Like bra i dag, sliter med valget mellom samkvem med familien og egotur på sjøen Redigert 28.Februar.2010 av Smellingen (see edit history) Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Tommy_H. Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Noen bilder fra helgens tur til Rosendal. 6 kuldegrader om morgenen og innefrosset i isen, men ikke problem med å holde varmen i en Viknes. Elektrisk vifteovn var stengt av hele natten og eberen tutlet rolig på halv hastighet. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Volvomekanikeren Svart 3.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Fint vær Du manglet bare 30+ grader extra, så hadde det gjort seg Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Tommy_H. Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Fint vær Du manglet bare 30+ grader extra, så hadde det gjort seg Absolutt! Men det har nå sin sjarm på denne tiden av året også. Klart og fint i både luft og vann, god plass og lite båter overalt. Og sommeren kommer nå tidsnok i år også! Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Volvomekanikeren Svart 3.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Det er sant Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Per Harald Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Nå er vi lei vinteren. Nå trekker båten frisk luft og i morgen kiler vannet på propellene. Klar for finvask før sjøsetting i morgen. Kiler litt nå når fjorden attpåtil er tilsynelatende isfri. Hvem er dette? Kjenner du deg igjen? Kansje legge inn et par bilder til så får vi se om noen kjenner igjen farkosten i krana på vei ut i dag. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Mariell Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Det er såpass bart på Framnæs, ser bra ut. Per Harald, mens du venter på utsetting av båten din. Du gidder ikke å vaske Mariell under fenderlista. :lol: Har ikke tid når jeg endelig kommer meg hjem herfra. Da må båten rett på vannet, så får heller vask være vask. For bruke resten av sesongen til "vårpuss". Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Per Harald Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Mariell. Nå er fjorden isfri helt inn til Kind Service/Meny. Bare litt igjen innerst. Hele hesteskoen er også isfri. Forige uke gikk resten. Så bare kom deg hjem og få ut skuta. Vannet er ikke åpnet enda så det er nok litt tungvint å vaske nå, men passer det at jeg tar den mandag i påskeuka??? Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.