Sjeldenutpå Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Står gärna ut med vintern om vi bara får en bra sommar! så kanske det kan kyla av en del av klimathysteriker... Heilt enig Foretrekker kald vinter med snø fremfor mild vinter med regn. Våren kommer ikke i februar .... Nemlig..... Men om all denne isen skal bort til påske, så må det mildnest innen eit par uker..... min ligger i tykk is....på vestlandet! Ellers så hadde eg vert flittig bruker av den nå. Nydelige dager. Men har ennå ikkje kjent vårgløden...eller innkjøpsgleden til vårpuss, komme sigende ...snufs.. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
RSL Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Jeg kjenner meg ikke igjen i de mange negative innleggene både i denne og i andre tråder. Men så bor jeg da heller ikke på Øst- eller Sørlandet hvor det meste av sytingen og klagingen kommer fra. Da 70% av norges fritidsflåte holder til på sør-østlandet, og siden det er akkurat der isen hindrer at man kan bruke båten, er det vel ikke så veeeldig merkelig om det er nettop derfra mesteparten av klagingen på is kommer fra. (Det ville vel vært litt snodig om de som ikke hadde is rundt båten klaget på at det var is rundt båten......) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
OT-flyktning Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Er det noe rart at jeg er lei vinteren? Neida, slapp av. Holder på med å skanne gamle ferielysbilder og dette her var Hardanger Vidda i påske 1983 - Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 No har det snødd i hele dag på Vestlandet Var nett nede med en lommelykt og så etter båten, 10-15 cm. På kalesjen, men ikke så vedlig våt snø, så tok meg ikke bryet med og koste av snøen Får ta meg en tur imorgen og jobbe litt Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Bartesam Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Ikke drittlei vinteren. Bruker tiden til å kjøre på ski. Flotte forhold i bakken nå for alpint Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
RSL Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 (redigert) Snø burde komme ferdig måket og holdt seg for god til å legge seg på veier og kalesjer. Is burde holde seg i drinker... Basta Redigert 21.Februar.2010 av RSL (see edit history) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Capitaine Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Da 70% av norges fritidsflåte holder til på sør-østlandet, og siden det er akkurat der isen hindrer at man kan bruke båten, er det vel ikke så veeeldig merkelig om det er nettop derfra mesteparten av klagingen på is kommer fra. (Det ville vel vært litt snodig om de som ikke hadde is rundt båten klaget på at det var is rundt båten......) Som jeg skrev i et innlegg i tråden "Isforholdene landet rundt" i går, ser klimaet på Østlandet arktisk/antarktisk ut. Jeg er glad jeg ikke bor der da jeg liker båtliv året rundt. (Og når det kommer til klaging og syting, føler jeg østlendinger er flinke til det i andre sammenhenger også. Hvem har vel ikke følt seg flau på østlendingers vegne under ferieopphold i utlandet hvor de syter og klager over den minste ting. ) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Man klager ikke over 5 cm snø! Måker for det meste en halv meter snø av dekket hver morgen før jeg går ut på havet. Da snakker man. No bor ikke du på vestlandet heller då Hehe...... Men har nok kostet noen meter av båten tilsammen i år Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Pelle Parafin Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 (redigert) Er det noe rart at jeg er lei vinteren? Det er ingen skam å snu. Sikkert greit å sitte på terassen der. Redigert 21.Februar.2010 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 (redigert) Har vært i båten de to siste helgene. Deilig med vinterisolert båt og isfrie farvann! Våknet idag tidlig til minus 6 grader og snøbyger. Eberspracheren gikk på halv hastighet inatt, varmt og deilig..... Skulle nesten hatt radar idag da vi gikk hjem, men det gikk bra med plotter og god utsikt. Bildet under er tatt forrige helg på vei hjem fra Bakkasund. Redigert 21.Februar.2010 av Tommy_H. (see edit history) Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Capitaine Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Har vært i båten de to siste helgene. Deilig med vinterisolert båt og isfrie farvann! Det er godt å se at det er flere som har skjønt det! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Tommy_H.... NB Marine du har ? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Tommy_H.... NB Marine du har ? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
beauty of aqua Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 hvet du hvem som har bygget båten din yanmar? det er godt mulig det er min far som har bygget den han bygde en med gult skrog på slutten av 70 tallet med en yanmar motor. hadde den da liggende i fanafjorden til han solgte den pga for lite bruk Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Tommy_H. Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 (redigert) Tommy_H.... NB Marine du har ? Nei, men lagd på samme øyen. Det er en Viknes 1030. http://www.viknes.no/index.php Redigert 21.Februar.2010 av Tommy_H. (see edit history) Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 beauty of aqua, er ikke sikker på hvem som byggde den... men jeg kjøpte den av en som heter Eivind Aune Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
lgboat Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Skal ikke du på skolen i dag? Gå og legg deg. Vi andre er trøtte! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Har fri eg... Skal eg bry meg om du e trøtt?? gå å legg deg då... Unger altså! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Måtte bare Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 er drit lei snø og kulde nå vil jeg ha sol seiling og 25 grader!!! Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 kunne vært interresant og vite. er det noen spesielle kjennetegn på båten som skiller denne fra andre sjømann 22 som du vet om? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Hmmm... Det er 2 Norskeflagg i bauen... Den har vask under kaptain setet. Dør inn til lugaren, bak døren er det et skap.. Toalettet er på styrbord side med en gang du kommer inn døren i lugaren.. Allt invendig er i tre.. Display og alt.. Den har påfylling til diesel og vann tank på utsiden. Har kunn 1 gjennomføring i skroget til lensepumpen.. Mere du lurer på som kan kjennetegne den? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 min er en utstillingsbåt fra 1975 den har innredning i velikeholdsfri respatex å toa under puten i bauen høyt skap til babord og lavt skap til styrbord pene puter ute og inne jeg har vask under skippersete og kok, arbeidsplass til babord. den har langsgående benker fra sete til akterdekket sammenleggbart bord helt akter det er to ganger 30l diesel det var vel tilstrekkelig med info Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Hehehe Konkuranse om kem som kan florlaker utsenede til båten sin best eller??? hoho... Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 god ide fine båter uansett Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.