Sjeldenutpå Startet 21.Februar.2010 Del på Facebook Startet 21.Februar.2010 For ikkje å spore av tråden om sealine-erfaringer, så spør eg her. De fleste båter har skrudde vinduer, og helst dobble vinduer i skikkelige båter, og da er ofte aluminium brukt som lister. Så hva er fy? leder kulde inn kanskje? Hva anna kan brukes? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Thorlyn Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 (redigert) De tærer!!! blir fulle av irr og tærer.. Ta en titt på tidlige BMB motorbåter.. fullt av bobler i elokseringen (BMB gikk over til Syrefast. BRA).. se på Princess V42.. tærer. fairline med hvite lister .. tærer.. Derfor ville jeg ha båt med syrfast vindusramme.. akkuratt som windy bruker. iom at de tærer og at vindusrammer er ganske komplekse så er dette pain og fiske pent.. og de syrfaste skruene som er brukt til og holde dette sammen knekker ved demontering... Merk at jeg skryter av Bavaria Redigert 21.Februar.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
lgboat Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Sjøvannsbestandig aluminium brukt i vindusrammer er like gode som syrefaste. Og vanlig aluminium brukes vel ikke av noen av de vanlige produsentene såvidt jeg vet. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Lurte også på dette, har selv hatt båt med 20+ år på nakken og aluminiumlistene var like fine som den dagen de ble montert. Vil tro at det er kvalitetsforskjell ute å går her. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Thorlyn Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Sjøvannsbestandig aluminium brukt i vindusrammer er like gode som syrefaste. nope. ta en titt nerme så ser du krypingen i aluen.. særlig på hvite lister har jeg sett dette.. mulig de er lakket og ikke eloksert, ikke spør meg.. Har bemerket meg at norske båter med lister fra SAP for eks ikke blir irret på samme måte som utenlandske båter.. Er nok sikkert kvalitetsforskjeller ute og går.. pent er det ikke i hvertfall. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
BMP Svart 22.Februar.2010 Del på Facebook Svart 22.Februar.2010 Min båt har vindusrammer av aluminium den er nå 8 år men det er ingen antydning til tering rammene sel like fine ut nå som da den var ny. Men leder varme gjør de selvsakt og nå som det er -10 ute duger det en del på rammene. Men det hadde vel blitt det samme om de hade vært lagv av rustfrit stål. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2010 På min summer family fra 1987, er alu.-listene som nye ennå . Brunelokserte. Men så er det norsk. Ikkje engelsk......hihi Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.