Frøken Fryd Startet 23.Februar.2010 Del på Facebook Startet 23.Februar.2010 Hvilket tomgangsturtall anbefalles på tomgang på disse drevene, har utveksling 2:1 om det skulle bety noe. Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 23.Februar.2010 Del på Facebook Svart 23.Februar.2010 det vanlige er vell på rundt 6-7 hundreomregninger Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 23.Februar.2010 Del på Facebook Svart 23.Februar.2010 Min Mercruiser 4,2 liter 320 hk hadde tomgang på 650 omdr. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frøken Fryd Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Mine Steyr motorer har en tomgang på rundt 620rpm, kan det være lite i forhold til det å sette drevene i gir? På de nye hendlene mine kan jeg sette to idle-speed. Vurderer å sette opp idle speed 2 slik at en får noe hardere giring ved finmanøvrering. Forslag? Hva er maks anbefalt turtallet på tomgang? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Skulle nok tru at det er mest skånsomt for drevet å ha minst mulig turtall ved innkobling, og spesielt når det er mykje finmanøvrering med mykje inn og utkobling mellom framover og bakk. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 For lite turtall fører vel til sluring gjør det ikke? Jeg vil tippe drevene tåler giring i litt forskjellige turtall. Men spørmålet er hvilket område... Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 Det er motorens spesifikasjoner som bestemmer hvilket turtall som den skal ha. Bravo drev har en kon og clutch som skal gjøre giring lettere. Du må ha den i nøytral og bare tomgangs turtallet er riktig på motor skal det ikke være noe problem. På de 4.2L jeg har, er turtallet oppgitt til 700 rpm med drev koblet inn forover. Motorens turtall på tomgang blir ca 750 rpm uten drev koblet inn. Lavere enn 700 på tomgang tror jeg blir problem på disse motorene. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.