Jump to content

Hjelp til å velge rett type poleringsmaskin?


Bavsport

Recommended Posts

Kjøp deg en BEST TOOLS polermaskin som er rimelig og bra. Ta godt vare på kvitteringen slik

at du berre kan bytte den dersom den ryker. En rimelig får du for 400,- og en som varer til et par tusen.

Så anbefaler jeg 3M sin polish serie :yesnod:

09374 for å ta oxydering.

09375 for å fjerne riper og få tilbake glansen.

80349 fjerner "spindelvev" i gelcoaten.

 

Resultatet mitt ble slik som på bildene under :cheers:

 

16052009001.jpg

 

16052009.jpg

 

Lykke til, og ikke glem at du må vokse etterpå :sweat:

Link to post
Share on other sites

Til SE305 : Så ut som et fantastisk resultat.Hvor får man kjøpt 3M serien da?

 

Hva menes med oksidering egentlig?Bruker du alle de nevnte 3 produktene over hele båten å så vokser til slutt?

 

Så på Best Tools maskinen til ca 300,- tidligere idag,men er skeptisk siden den er så billig.Er den kraftig nok da? Og burde der ikke være forskjellige hastigheter?

Link to post
Share on other sites

3M serien kan du bestille på nettet eller gjennom en bilutstyrsforetning.

Med oxydering mener jeg at det er solen som har bleket overbygget.

Min båt var noe matt før jeg begynte, men resultatet ble bra. Prøv deg frem med produktene og voks båten til slutt.

(les bruksanvisningen nøye)

 

Maskinen må ha regulerbart turtall fra 900-3800.

Jeg kjører alltid på det laveste som er 900rpm.

Jeg brukte i hovedsak 09374 som er det groveste.

Sjekk her: http://www.tools-shop.no/index.php?option=...;limitstart=105

Link to post
Share on other sites

Har makita, veldig bra

 

Makita ja :yesnod: det er kun de dyre som går sakte nok ofte.. de andre er som vinkelslipere og regne.. ikke alltid men ofte.. den skal kunne tkle sakte fart og høyt påtrykk etter mitt syn.. Bingovariantene tåler ingen motstand ofte.

 

Makitaen er 7 år nå og like fin

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

kjøpte en gul Best Tools for flere år sia,den har jeg brukt på mange båter .Den har gått i timevis uten pauser på store skrog ,å den er like god .Kosta den nette sum av 298- Har polert endel båter for andre ,dem har stilt med alt i fra billige ubruklige marskiner , til dyre 4-5 tusen kroner's. Men den gule Best Tolls marskinen veier lite , å den gjør jobben sin .Da ser jeg det som bortkasta kroner å kjøpe en til 5 lapper ,men smak å behag .Å noen skal jo ha en flott dyr marskin å vise nabobåten :wink: , kjenner mange som har samme som meg .Vi er alle sammen enige ,den gule funker som f den . Men er den ikke å få tak i ,så er jo forslaget bra den fra Tolema i tråden her....

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

som nevnt over, den gule best tools funker supert.. hatt en sånn sjøl i mange år og den funker like godt og resultatet blir strålende.. og en polering kommer ikkje bare an på maskina men MYE på hvilke middel du bruker..bruker for det meste autoglym og meguiars det er knall bra middel. koster litt mer en andre men resultatet blir der etter... så lykke til.

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...

Denne fra Flex blir skrytt opp i skyene av detailernerdene når det gjelder roterende maskiner. Veier bare 2,2 kilo også, og vekt betyr endel når man holder på med båt som er synonymt med ugunstige arbeidsstillinger.

Flex PE 14-2-150 http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=62

Jeg skal kjøpe en slik.

 

På oscillerende maskiner (DA), hadde jeg valgt en skikkelig Rupes maskin eller denne fra Flex http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=63

 

Vel så viktig som selve maskinen er en ordentlig bakplate, gode padder og poleringsmiddel.

 

Denne imponerte meg stort på DA maskin http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_12&products_id=66

 

På roternede maskin bruker jeg grønn (grov) eller gul (medium) 3M, men den over kan fint brukes også (medium polish)

 

Husk, ordentlig polisher er rene polisher uten beskyttelse.

Må etterfølges av en god voks/ forselgler.

 

Jeg har lagt min elsk på denne.

Collinite #845 http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_32&products_id=35

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg prøver heller en slik pakke fra Bigfoot. "Bigfoot Marine 12E". Tar med en bakplate så jeg kan pusse teaken med denne også, tenkte jeg. Kommer med tilbakemelding på hvordan denne er etterhvert. 6366,- med frakt får holde. Flex'en blir en del dyrere om man skal ha med det som følger med i Marine 12E-pakka. Vil tro denne gjør susen, så får skuldre og albuer litt mindre påskjenning. Polèrer alltid ved opptak, så greit å ha den på plass til slutten av oktober.

 

1441181945.jpg

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...