Jump to content

"Ny" båt Sun 33


GOE

Recommended Posts

Etter å ha solgt vår Sollux 850 TC høsten 2009 , hadde vi et ønske om litt større båt, litt mere fart og fem-seks sengeplasser. I tillegg ønsket vi en lukket båt denne gangen. Prisen skulle også passe lommeboka selvfølgelig. Etter å ha vurdert og sett på flere forskjellige båter høsten og utover vinteren bla. Riviera 925, Skilsø 975 og Sun 33 falt valget på en Sun 33- 2001 mod. :flag:

Båten ble levert fra Holm`s Innredninger senhøsten 2001 og satt på vannet våren 2002.

Motoren er en Yanmar 6LP-STZE (710 timer på teller) 2001 mod med Mercruser Bravo 2X drev.

Ønsket i utgangspunktet gear/aksel, men det ble altså drev. Det satt opprinnelig Bravo 3 drev på båten, men dette ble byttet ut med et Bravo 2X i 2004.

Det som gjorde at valget vårt falt på denne båtmodellen var i første rekke vårt ønske om sengeplasser til litt flere enn familien på fire. Det er ikke mange båter i denne størrelsen som innfrir det ønsket. Dessuten har den en grei uteplass, båtstørrelsen tatt i betraktning.

Da får vi håpe at vinteren og kulda snart slipper taket, og at alle som er glad i sjøen får en fin båtsesong. :smiley:

Sun 33 FB

lida_1.jpglida_2.jpg

Styreposisjon

lida_3.jpg

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt, snuste selv litt på Sun 33 nå i høst :smiley:

 

Når det gjelder bytte av drev, skal vi tippe havari på Bravo 3 drevet :fishing:

Har lest om en del tilfeller om havari på Bravo 3 på Sun 33 med stor Yanmar diesel.

Sun 33 med sine 5 tonn er for tung for singelinstallasjon med Bravo 3.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Takk for gratulasjoner :smiley:

gratulerer med flott båt :yesnod:

vet du bakgrunnen for at det ble byttet fra Bravo3 til Bravo2 drev?

Bakgrunnen for byttet var var i følge tidligere eier havari på Bravo 3 drevet.

 

Gratulerer med flott båt, snuste selv litt på Sun 33 nå i høst :smiley:

 

Når det gjelder bytte av drev, skal vi tippe havari på Bravo 3 drevet :fishing:

Har lest om en del tilfeller om havari på Bravo 3 på Sun 33 med stor Yanmar diesel.

Sun 33 med sine 5 tonn er for tung for singelinstallasjon med Bravo 3.

"Godt tippa". :wink: Hadde også hørt/lest om dette. Tok derfor kontakt med selger om hva slags modell drev det

var på båten før vi reiste for å se på den.

Det skal også nevnes at motorleverandøren ordnet opp i dette og erstattet det med et nytt Bravo 2X drev.

 

:flag: Gratulerer med "ny" båt. Den får dere mye glede av er jeg sikker på. Deilig med lukket båt! Ikke sant? :smiley:

Blir spennende med lukket båt. Håper å kunne forlenge sesongen noe til høsten :smiley:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Ja Grattis med flott båt :cheers: men du skal vel ikke ha den i Storsjøen?

Nei, har hatt mange båter i Storsjøen jeg, men ble for en del år siden bitt av saltvannslukta :smiley:

Har båtplass på Hvaler.

Langt å kjøre til båtplassen, men det er det verdt :cheers:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

"Kanonbåt du lissom A-Joda . Jag skal visa dig kanonbåt jag" :lol:: (Fritt etter en Hasse og Tage klasikker fra 60-tallet)

deutschland.jpg

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei, og gratulerer så mye med ny flott båt!

Jeg følger godt med på SUN 33 selv, det er en høyaktuell båt for oss når vi får solgt vår nåværende båt. Jeg så denne på Finn, er det lov å spørre om hva du betalte? Den ble annonsert for 1250000, ser jeg.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator:
Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering.
Hei, og gratulerer så mye med ny flott båt!

Jeg følger godt med på SUN 33 selv, det er en høyaktuell båt for oss når vi får solgt vår nåværende båt. Jeg så denne på Finn, er det lov å spørre om hva du betalte? Den ble annonsert for 1250000, ser jeg.

Det er selvsagt lov å spørre om hva vi betalte, betalte 1.215.000,-kr. inkl. en rib m/yamaha 9.9. hk (brukt i 2 sesonger).

Jeg var å så på en annen Sun 33. mod.2001 m/Volvo Kad 42 tidligere i vinter. Den ble solgt for 1.150.000,-kr.

Det var også en meget pent behandlet båt, men med noe mindre utstyr og ca. 1150 motortimer.

For meg var det også greit med Yanmar motor, da erfaringen med det er god fra tidligere. :smiley:

Lykke til med salget og valget av ny båt :wink:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Det høres ut som et bra kjøp. Jeg ville også heller valgt båten med den Yanmar-motoren du har enn en Sun 33 med KAD 42. Jeg har en Scand Baltic med KAMD 42, og det fungerer veldig bra i den båten. Med Sun 33 er jo større og tyngre, så det er nok godt med litt mer krefter.

 

Det skal mye til for at vi skal ende opp med noe annet enn Sun 33, slik det ser ut nå. Kombinasjonen plass/lugarer/prisnivå trekker i den retning. Riviera 925 er en pen båt, men den er jp mindre enn Sun. Har sett litt på Barracuda 1100/1125, men har ikke vært inni en enda. Vurderte du den på veien mot ny båt?

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Har ikke vært om bord i Barracuda 1100/1125. Var vel ikke av de båtene vi vurderte mest, men ser at det ligger

noen til salgs på finn.no Ser ut til å være fine båter det også, men har ingen kunnskap eller erfaringer med Barracuda.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...