Finn Erik Startet 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2010 Som overskriften antyder er jeg ute etter erfaringer og anbefalinger. Er kvaliteten lik prisen ? Lexington og Gant er det verd det de koster eller finnes det rimligere alternativer som har like god kvalitet??? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Det er ingen forskjell på sengetøy til hus og til båt. Det som duger hjemme duger i båten men du kan sikkert få tak i dyre greier for båt hvis målet er å kvitte seg med mest mulig penger. Maritimt mønster finner du også hvis du kikker litt i vanlige utstyrsforretninger. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Jeg har Marimekko. UTEN maritimt mønster. Og dundyner. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Vi kjøpte noe vi likte det ble kjøpt enten på jysk princess samme det det var ikke dyrt hvor bra det er vil tiden vise men helt ok. Det har funket nå i flere år. Kjøp noe dere liker og bruk det. Sitér dette innlegget Link to post
Hangadrott Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Mulligan Postet idag 14:02 Jeg har Marimekko. Hehe... kjerringer fins overalt men som regel alltid i en seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Bjartn Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Har aldri tenkt på at det skulle være noen forskjell på hus- og båtsengetøy. Er det pga fuktigheten i tilfelle? Da tenker jeg vel heller at det er dynen som bør takle fuktighet. Jeg ville satset på ordinært sengetøy. Sånne spesialvarer er alltid dyrere og bare unntaksvis mer egnet.. Sitér dette innlegget Det er to ting jeg har for lite av - tid og penger. Men båt skal man ha! Min prosjekttråd her på BP Link to post
Mulligan Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 kjerringer fins overalt men som regel alltid i en seilbåt. Kan du utdype? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Bruker helt vanlig sengetøy fra IKEA Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 25.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Det skal kjøpes som gave og er ute etter kvalitet. Kjøper likevel ikke sengetøy til 1500 - 2000.- kr. dersom det ikke er av en kvalitet som overstiger det ordinære til en 1/4 av prisen. Da får jeg heller finne på noe annet.....Ideen var å kjøpe noe eksklusivt, som en normalt ikke går å kjøper selv. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 25.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Bruker helt vanlig sengetøy fra IKEA Kan ikke ha det i en 66 Swan :lol: Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Jeg forstår ikke problemstillingen. Har du lyst å bruke masse penger på dynetrekk så bare gjør det. sover ikke bedre av den grunn. når det gjelder madrasser så er det en helt annen sak. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Kan ikke ha det i en 66 Swan :lol: Jo da. Det går bra Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 kjøp Gant da vel Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Samme F hva en sovner i, for en er jo som regel litt brisen også. Slokner med en gang B-billig er bra hos meg i alle fall Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Shiny Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Kan anbefale Gant. Tar man seg bryet å strye det etter vask, er dette helt digg å sove i. Svalt og behagelig stoff. Ser jo ikke værst ut heller; God kvalitet, holder seg godt etter vasking mht farge og fasong, men prisen er stiv. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
prin435 Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 (redigert) Alt duger i båt :) Selv har vi to sett med maritimt motiv kjøpt på Princess til hver seng :) Sommerdun dyne er å anbefale. Redigert 25.Februar.2010 av prin435 (see edit history) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Tine IV Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Hvor kjøper dere Gant ,å til hvilken pris ? Så litt digg ut det med stjerner på da,men bortsett fra det så duger sikkert vanlig sengetøy.Men vi har den "vanlige" blå/hvite med båter å noe styr på ,det liker ikke Økosjefen så det blir lite brukt.Litt enig der da ,det er litt stivt lissom .Men vi har et sett som er knall om sommer'n når det er varmt ,noe som er lik silke men en helt annen pris.Bølger det litt . så kan du skli ut av køya da det er mega glatt.Men det er kjølig å godt å ligge i om sommer'n ,men det er jo plenty å velge i .Bare det å finne det da,ser Nettbåt har noe.Men Øko likte ikke det heller,så jeg gir f.... bare det er noe .Men likte det stjerne settet fra Gant,men det koster vel deretter vil jeg tru og kansje ikke noe for Øko det heller ? Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Shiny Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Sengemakeriet, ved Ollebukta i Tønsberg, har godt utvalg og veldig hyggelig betjening. Som andre nevner, så sover man alltid godt i båt, men om man vil unne seg litt ekstra en gang er dette slett ikke å forakte. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
BårdK Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 (redigert) Interessant tråd, jeg er derimot veldig usikker på dette med undertøy i båt - duger bomull eller må herrene også ha silke Redigert 25.Februar.2010 av BårdK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 25.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Så fint ut det fra Gant....Har sjekket lit rundt på tlf. Hos Sengemakeriet i Tønsberg har de både Lexington og Gant. Prisene var omtrent like for de to, de hadde i forskjellige kvaliteter 1650.- og 1850.- for sett til dobbel seng. Sjekket også prisen på Hestens som vel regnes for noe av det bedre mann får tak i og da må mann ut med kr. 3560.- om en skal ha til to senger. Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Kan du utdype? Det var vel en spøk. MARImekko; hørs ut som et kjerringnavn Forøvrig så er vel sengetøy, sengetøy. Sengetøy med maritimt mønster (hvertfall de jeg har) er gjort av samme tekstiler som annet sengetøy. Det som har skjedd med båteiere i dag, er at liksom alt man kjøper til båten skal være så spesielt og maritimt (dyrt) "Vanlige" ting som man har hjemme, funker da like brå i båt! F.eks trenger man absolutt ikke marine-stereo til mye større pris pga navnet! Har vanlig bilstere i den fuktige trebåten min jeg, og den er 5 år gammel og god som ny Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Et tips kan være å ikke bruke skyllemiddel etter vask. Skyllemiddel virker på den måten at det trekker fuktighet til seg for å holde tøyet mykt, sier de som har greie på det. Ellers så er det nå stilig med maritimt preg da! Vi bruker båten stort sett hver helg nå, og da tar vi med oss dyner og sengetøy hjemenfra på hver tur. Deilig med gode dundyner nå på vinteren! Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
free Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 hvis du må stryke det for at det skal være godt å sove i så blir dette litt vel BlomsterFinn for meg, å til den prisen burde egentlig vask og stryking være inkludert innenfor reklamasjonstiden. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Om man vill kosta på sig extra sängkomfort så föreslår jag resårmadrasser. Det är väl trots allt vad man vill ha hemma!? Hos oss i Sverige finns det några leverantörer som mått-tillverkar förstklassiga madrasser inklusive bäddmadrasser för båt bruk, bl a Newtec i Lidköping http://www.newtec-lid.se/svenska/sangar/sang_index.htm . Jag har satstat på deras 16 cm Ocean madrass med deras NT-B 70 bäddmadrass. Det är ett lyft! Livet är ju som bekant för kort för att dricka dåligt vin... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Et tips kan være å ikke bruke skyllemiddel etter vask. Skyllemiddel virker på den måten at det trekker fuktighet til seg for å holde tøyet mykt, sier de som har greie på det. Et annet veldig viktig tips er å skylle av seg salt fra bading/svette før man kryper under dyna. Saltet havner i sengetøyet og trekker til seg fuktighet slik at det blir seigt og klamt. Bruk av luftavfukter gjør også underverker på komforten i senga. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.