Jump to content

Sengetøy til båt...Hva anbefales ?

Finn Erik

Recommended Posts

Det er ingen forskjell på sengetøy til hus og til båt. Det som duger hjemme duger i båten men du kan sikkert få tak i dyre greier for båt hvis målet er å kvitte seg med mest mulig penger. Maritimt mønster finner du også hvis du kikker litt i vanlige utstyrsforretninger.

Har aldri tenkt på at det skulle være noen forskjell på hus- og båtsengetøy. Er det pga fuktigheten i tilfelle?

Da tenker jeg vel heller at det er dynen som bør takle fuktighet.

Jeg ville satset på ordinært sengetøy. Sånne spesialvarer er alltid dyrere og bare unntaksvis mer egnet..

Det er to ting jeg har for lite av - tid og penger. Men båt skal man ha!

Min prosjekttråd her på BP

Det skal kjøpes som gave og er ute etter kvalitet. Kjøper likevel ikke sengetøy til 1500 - 2000.- kr. dersom det ikke er av en kvalitet som overstiger det ordinære til en 1/4 av prisen. Da får jeg heller finne på noe annet.....Ideen var å kjøpe noe eksklusivt, som en normalt ikke går å kjøper selv.

Hvor kjøper dere Gant ,å til hvilken pris ? Så litt digg ut det med stjerner på da,men bortsett fra det så duger sikkert vanlig sengetøy.Men vi har den "vanlige" blå/hvite med båter å noe styr på ,det liker ikke Økosjefen så det blir lite brukt.Litt enig der da ,det er litt stivt lissom .Men vi har et sett som er knall om sommer'n når det er varmt ,noe som er lik silke men en helt annen pris.Bølger det litt . så kan du skli ut av køya da det er mega glatt.Men det er kjølig å godt å ligge i om sommer'n ,men det er jo plenty å velge i .Bare det å finne det da,ser Nettbåt har noe.Men Øko likte ikke det heller,så jeg gir f.... bare det er noe .Men likte det stjerne settet fra Gant,men det koster vel deretter vil jeg tru og kansje ikke noe for Øko det heller :lol: ?

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Så fint ut det fra Gant....Har sjekket lit rundt på tlf. Hos Sengemakeriet i Tønsberg har de både Lexington og Gant.

Prisene var omtrent like for de to, de hadde i forskjellige kvaliteter 1650.- og 1850.- for sett til dobbel seng.

Sjekket også prisen på Hestens som vel regnes for noe av det bedre mann får tak i og da må mann ut med kr. 3560.- :rolleyes: om en skal ha til to senger.

Kan du utdype?

Det var vel en spøk.

MARImekko; hørs ut som et kjerringnavn :lol:

Forøvrig så er vel sengetøy, sengetøy.

Sengetøy med maritimt mønster (hvertfall de jeg har) er gjort av samme tekstiler som annet sengetøy.

Det som har skjedd med båteiere i dag, er at liksom alt man kjøper til båten skal være så spesielt og maritimt (dyrt)

"Vanlige" ting som man har hjemme, funker da like brå i båt!

F.eks trenger man absolutt ikke marine-stereo til mye større pris pga navnet!

Har vanlig bilstere i den fuktige trebåten min jeg, og den er 5 år gammel og god som ny :flag:

Et tips kan være å ikke bruke skyllemiddel etter vask. Skyllemiddel virker på den måten at det trekker fuktighet til seg for å holde tøyet mykt, sier de som har greie på det. Ellers så er det nå stilig med maritimt preg da!

Vi bruker båten stort sett hver helg nå, og da tar vi med oss dyner og sengetøy hjemenfra på hver tur. Deilig med gode dundyner nå på vinteren! :smiley:

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

Om man vill kosta på sig extra sängkomfort så föreslår jag resårmadrasser.

Det är väl trots allt vad man vill ha hemma!?

Hos oss i Sverige finns det några leverantörer som mått-tillverkar förstklassiga madrasser inklusive bäddmadrasser för båt bruk, bl a Newtec i Lidköping

http://www.newtec-lid.se/svenska/sangar/sang_index.htm .

Jag har satstat på deras 16 cm Ocean madrass med deras NT-B 70 bäddmadrass.

Det är ett lyft!

Livet är ju som bekant för kort för att dricka dåligt vin...

:cool:

Et tips kan være å ikke bruke skyllemiddel etter vask. Skyllemiddel virker på den måten at det trekker fuktighet til seg for å holde tøyet mykt, sier de som har greie på det.

Et annet veldig viktig tips er å skylle av seg salt fra bading/svette før man kryper under dyna. Saltet havner i sengetøyet og trekker til seg fuktighet slik at det blir seigt og klamt. Bruk av luftavfukter gjør også underverker på komforten i senga.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...