Fanafjord Startet 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2010 Hvor mange er vi egentlig? Har fulgt med på baatplassen litt og ser i forskjellige tråder at JGH skal hente sin Sunfast 37, Tom Rør også en båt i England og andersogbo skal hente en Bavaria i Danmark. Kanskje er det flere? Vi skal hente en Bavaria 32 (2003modell) i Sør-Danmark. Kan vi bruke tråden til å utveksle litt? Det blir jo sikker en del felles problemstillinger. Alt fra eksportpapirer til værvarsler. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
GunR Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Da må det passe med en lykkeønsking til alle som skal hente båten sin! Og en liten kommentar: You lucky bastards! (tok den på utenlandsk, for å bidra til akklimatiseringen til de som skal til England!) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Skal me time det så me møtes på sørlandet og ha regatta til Bergen? Bare tuller eg. Med 7 regattaseilere ombord hadde me ikkje hatt sjangs. Alt for mange kokker og tyngde. Er litt spent på dette med seiling off-shore. Men båten er greit utstyrt nå. Redningsflåte for 8, nysertifisert, og jolle. Mangler Epirb eller annen kommunikasjon enn VHF og mobiltlf. Er vel ikkje allverdens dekning over Nordsjøen. Låner gjerne dette av ein kjekk seiler Om veret er greit så satser me på landkjenning ca Tananger. Dvs ein overfart på ca 500Nm. Blir vel fort 3 døgn det om me klarer å holde kursen. Satser på avgang fra Ramsgate 27.3 eingong, alt etter som. Så om me er heldige er me i Bergen onsdag/torsdagen. Har du rekna på tidsbruk Fanafjord? Kanskje me treffest på vegen? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Fanafjord Svart 27.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Vi reiser nedover Fredag 26.3, kaste los Lørdag og regner med å være i Skagen Mandag kveld (hvis alt klaffer). Tirsdag/Onsdag over Skagerak. Hjem til Bergen rundt lørdag. Så du ligger nok noe foran oss i løypen. Kan godt hende vi går innom Tananger også. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
JGH Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Ja, eg jukser litt med å reise på forhånd og flytte båten fra Port Solent (Portsmouth) og til Ramsgate neste helg. Skal ha med meg ett par proffe som eg er så heldig å kjenne. Ein kommer faktisk fra Alicante for å vera med å seile. Han kjenner kysten me skal seile langs veldig godt. Blir ein ny opplevelse for meg og fleire som skal vera med å tilbringe fleire døgn ombord i liten seilbåt på havet. Får håpe vinden snur fra nordlig til sørlig retning til påsken. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Fanafjord Svart 27.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Jo, det håper vi jo også på at det blåser godt sønnavind. Vi er tre ombord, fra Skagen til Rogaland fire. Så vi kommer nok å ikke har altformange netter uten havn. Har med en som er nesten ferdig utdannet skipper og en annen som har en del erfaring fra regattabanen - Over Skagerak er det en med som også har en Bavaria 32. Såg foresten også litt på disse Sunfast 37 fra Sunsail, men til slutt turde jeg ikke. Både pga at det ble litt vanskelig å reise til England i vinter og pga lang reise hjem. Men få du fisket den opp litt så er det sikker en knallbra kjøp. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
bliss X Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Ønsker alle båthentere en god tur, og håper vi sofaseilere får masse flotte reisebrev (huff det ble en avsporing) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Ja Grattis och lycka till! Ni kan väl vinka när Ni kör förbi... Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 27.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Klart reisebrev blir det. Eget eksklusiv tråd på baatplassen. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Ask Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Jo, det håper vi jo også på at det blåser godt sønnavind. Husk "Arne Scheies lov"! Når han seier slikt som "No klarner det snart opp" så blir det alltid verre. Knepet er å ønska seg motvind! Ask Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Har nå begynt på skjemaveldet som skal til for å forlate England. Lurer på ett par ting her. Når det står Name of vessel, er dei da ute etter merke eller det navnet eg har på båten? Port of registry? Ikkje registrert før an er fortolla. Samme med registration number. Kva skriv eg her? Sail number? Skrive det fra UK? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Fanafjord Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Regner med du snakker om de engelske papirerene. Engelskmenn er nok mest interessert i hvor båten kom fra. Name of vessel er nok navnet til båten din ja. Port of registry er nok den gamle havn vil jeg tru? Hvis ikke kan du jo skrive: "Was registred in Portsmouth, new port: Bergen". Den gamle reg.nummer fra England har vel Sunsail? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
JGH Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Fylle ut etter beste evne eg, så får eg spørra når eg komme så langt. Skal ikkje ut av EU i helga uansett. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Dalton Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Noen som vil gi et whiskey-fat fra Skottland skyss over Nordsjøen? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
JGH Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Skottland blir litt omvei for min del. Me klare vel kvoten iallefall. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
bjornak Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Klart reisebrev blir det. Eget eksklusiv tråd på baatplassen. Da er Påskelektyren for i år berget! Vi gleder oss. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 JGH: Bare sørg for at den spinnakeren er hel og klar for action.... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Fanafjord Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Skal du være med på tur til England, Sun Flyer? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Sun Flyer Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Jepp! Seilte samme strekket i 2003. Gleder meg skikkelig. Men ikke hvis det blir nordavindskuling... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Divemaster Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 ........ Når det står Name of vessel, er dei da ute etter merke eller det navnet eg har på båten? Port of registry? Ikkje registrert før an er fortolla. Samme med registration number. Kva skriv eg her? Sail number? Skrive det fra UK? Bruk Navn, registreringsnummer, og hjemmehavn......samt VHF kallesignal som om båten fremdeles var i England ..... med mindre Norske papirer alleredeer utstedt, og navn og registreringsnummer allerede er satt på. Red duster skal derfor føres intil båten er registrert i Norge !!! Alt annet blir feil, og kan skape problemer i havner osv. vedrørende kommunikasjon ankomst til havn mm(les at du kan nektes tilgang til havn, med mindre det er en nødssituasjon) . Forsikkringspapirer bør utstedes i fartøyets opprinnelige navn osv., og endres ved registrering og navnebytte i Norge. http://www.itu.int/cgi-bin/htsh/mars/ship_search.sh#start .....blir brukt av havnemyndigheter for å sjekke opp at navn og kallesignal er OK ... hvis ikke, så kan politi og tollmyndigheter vente på kaien når du legger til... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Ra Balder Svart 2.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 (redigert) Eg skal og avgårde for å hente båt i utlandet, men ikkje før i juni, dessverre. Dermed har eg jo eigentleg ikkje så mykje å bidra med i denne tråden, men håper jo på mykje god input herfrå før me fer nedover. Ny katamaran FP Mahe 36 er bestillt, og skal heim frå La Rochelle til Hardanger, mest sannsynnleg vert det via Irskesjøen/Caledonian kanalen/Shetland. Me gler oss voldsomt allereie, og slit med å ikkje iverksetja alt for mykje planlegging alt for tidlig. Redigert 2.Mars.2010 av Ra Balder (see edit history) Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Sun Flyer Svart 2.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 Gratulerer! Hyggelig med flere katamaraner på vestlandet. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Fanafjord Svart 2.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 Det er jo helt fantastisk reise, Ra Balder. Gratulerer med fin båt. Var ombor den som låg i messe i Bergen og kunne godt tenkt meg katamaran. "Problemet" er at de er så bred at man må nesten disponere en kai. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
doozer Svart 2.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 Veldig klar for å mønstre på i Ramsgate med JGH og Sun Flyer. kan bli en fantastisk påsketur. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Her er ett halvdårlig bilde av båten me skal seile i påsken Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.