Fanafjord Svart 3.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Den ser flott ut... Det blir nok gøy. Jeg har nettopp snakket med selger, og fjorden båten ligger i Danmark er fortsatt frosen. Så det blir spennende igjen... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Sun Flyer Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Det er nå i helgen du skal seile fra port solent til ramsgate, ikke sant? Ser på gribfil for området at du kan få en del vind midt i trynet på søndagen. Dra så raskt som mulig. Lørdagen ser bra ut. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Divemaster Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 http://www.xcweather.co.uk/ Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
JGH Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Seiler midt på dag fredag, satser på nattseilas, så me kommer nok fram utpå natt til søndag/søndags morgen. Veret ser ganske bra ut. Gleder meg LITT! Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Ra Balder Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 "Problemet" er at de er så bred at man må nesten disponere en kai. Det stemmer, sjølvsagt, og Mahe er 590 brei. Men me har enno litt ledig plass i båthamna, og hamnesjefen har lovd oss plass. Alternativet ville vore å kjøpe to mindre plasser. Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
JGH Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Kor du skal ha båten Ra Balder? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Ra Balder Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 I båthamna her i Norheimsund. Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Bützfleth Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Norheimsund med den beste gjestehavnen i Norge? Si fra når dere svinger innom Tananger så vi kan se hvor kummerlig dere har det i pinne båtene! Sier det bare for jeg misunner dere turen! Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 (redigert) Norheimsund med den beste gjestehavnen i Norge, ja. Tananger vert dessverre noko offline på veg heim frå Shetland, men kjem eg forbi seinare ein gong, så skal gje deg eit hint, så skal du få sjå kor ilt me har det. Redigert 4.Mars.2010 av Ra Balder (see edit history) Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Bergen Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 sørg for at den spinnakeren er hel Det følger en liten spinnaker i lasten også som Dere kan ha i reserve!! Sitér dette innlegget Link to post
Zelante Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Vi skal hente båt i April. Skal fra Les Sables d'Olonne via irskesjøen, Caledoninen til Hardanger. Gleder oss veldig! :-D Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 God tur og lykke til, alle dere som skal hente båt i utlandet Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Vi skal hente båt i April. Skal fra Les Sables d'Olonne via irskesjøen, Caledoninen til Hardanger. Gleder oss veldig! :-D Heisan, velkommen på forumet, og gratulerer med ny båt! Godt å få flere Hardinger inn her. Dere skal jo i praksis samme rute som vi har planlagt i juni, så det blir spennende å høre hvordan turen går. Lykke til! Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Zelante Svart 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Takk for det, vi gleder oss veldig Utrolig så sent vinteren har gått... Men, nå nærmer det seg Sitér dette innlegget Link to post
HAMMER.T Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 (redigert) vi seiler fra lisboa(cascais) til norge 26-27 mars i en Jeanneau 49 ds. vi er 5-6 gutter skal hente den:-) og vi tar den engelske kanalen og opp til kr.sand Redigert 18.Mars.2010 av HAMMER.T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HAMMER.T Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 du trenger vel ikke ha navnet på båten i forsikringspapirene?? du bruker hin-nummeret.. så kan du skifte navn så mye du vil:-))) Sitér dette innlegget Link to post
Zelante Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 (redigert) Noen som vet om det er mulig å kjøpe "kontantkort" på mobilt bredband i Frankrike og England? Trenger det for å kunne blogge på turen hjem Redigert 21.Mars.2010 av Zelante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Dersom du skaffer deg en bra aktiv antenne til Pc-en vil du sikkert komme på nett i byer og marinaer, ofte gratis. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Zelante: Kor ska du ha båten? Rosendal eller ska du ha den i Odda? Eg er så lei Hardangerfjorden at eg skal ha båten langt ute i fjorden. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
runem Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Er det noen vet ca dieselpriser i England, Nederland og Danmark. Lurer på om det er dyrere i noen av de landene. Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 Eg er så lei Hardangerfjorden at eg skal ha båten langt ute i fjorden. Det er du nok ikkje aleine om, JGH. Har du allereie fått deg plass lenger ute? I tilfelle kor hen? Det kan elles sjå ut på profilen din som at du har kjøpt ny båt før du har seld den gamle? Er ikkje det litt skummelt no til dags? Ynskjer deg lykke til med turen til helga! Kanskje me ser deg bles forbi her ute på fjorden skjærtorsdag/langfredag? Hvis du skal heilt heim med båten? Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Zelante Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 Vi har båtplass på Husnes, kan anbefales Umiddelbart midt i smørøyet med mange fine plasse. SÅ kan vi heller ta en helgetur innover fjorden når vi får lyst til det. Hvor skal du ha båten? Sitér dette innlegget Link to post
Zelante Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 Pettersand - har du forslag til antenne? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 25.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 (redigert) Ja da er alt pakket og klar for avgang i morgen. Traff JGH på Lagunen idag og utvekslet gode ønsker. Vi reiser begge fra Flesland i morgen - han til England og jeg til Danmark. De kommer nok å seile raskere enn vi gjør. Det er meldt sønnavind, så det lyder bra. Gleder meg etter noen lange måneder å seile igjen. Redigert 25.Mars.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
GeirT Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Ha en riktig fin tur. Håper dere får perfekte forhold. Prøver å ringe deg når du nærmer deg norske kysten. Kan hende det blir en liten tur på fjorden...for å se etter en make båt :=) Avhenger av vær og madamen. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.