Jump to content

Lykkeliten III er solgt - vurderer ny båt


LykkelitenIV

Recommended Posts

Ja, de gikk konkurs. Men har de ikke startet opp igjen ?

Eller var det Vågen som fikk hjelp av kommunen til å starte opp igjen ????

 

Der var i hvertfall noe kluss med en kunde som hadde betalt inn rett før de gikk konkurs.

 

Ingen båter på finn heller (hverken Spirit eller Flem)

Hilsen
Lykkeliten IV 

(på båtjakt)

Link to post

Det lå to stk. til salgs på finn.no i fjor høst, de så veldig bra ut og var priset til godt under 2,5 mill. om jeg ikke husker feil. Synes designforskjellen på Flem og Spirit er veldig store, selv om Spirit vel er en videretuvikling av Flem.

Link to post

Se på en Galeon 330 evt 390, se om du finner en i nærheten hvor du bor som du kan se litt grundig på, tror du vil bli overrasket over kvalitet og finish.

Mye båt for pengene og med den utviklingen verftet har så er nok dette et merke som en kommer til høre mer fra.

Galeon 330 får du brukt fra 2004, mens 390 kom på markedet i 2006.

Nå kommer det en ny modell som heter 340 og antydet pris fra 2 mill.

 

ser det ligger en brukt 2008 på Finn

 

 

 

 

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=20487155

Link to post
  • 3 uker senere...

Hallo, igjen !

 

Da har vi bestemt oss. Vi går for en Viksund 360 St. Cruz Fly.

Vi har nå avtalt leveranse av en helt ny båt fra Viksund.

 

Har valgt en med Yanmar 427 Hk og aksling.

 

Av ekstrautstyr har vi valgt:

- Hekktruster

- Radar

- Utvendig styring på akterdekk

- plotter på fly

- VHF Ray 240

- ++ et par andre småting.

 

Da er det bare å vente på leveranse tidlig i juni :flag:

Hilsen
Lykkeliten IV 

(på båtjakt)

Link to post

Takk, alle sammen.

 

Ja tiden nå er lang. Ingen båt å klargjøre nå i påsken ....Blir litt rastløs.

 

Det har lite å si på prisen om man velger en Volvo, Yanmar eller Cummins (10 - 20 tusen i diff) når størrelsen er ca den samme. Største motoralternativ (ved enkel motor) er VP 435 ihht prislisten. Jeg har ikke spurt om det er mulig med større enkelt motor. Men du kan få den med 2*300 Hk.

Hilsen
Lykkeliten IV 

(på båtjakt)

Link to post
Tja, du har jo valgt 427 aHk Yanmar.

Den er 440Hk på veiva, så den er da faktisk litt større enn VP435. :yesnod:

 

Gratulerer med ny Båt :flag:

 

Et godt valg vil jeg mene.. :smiley:

 

Yanmarn veier 715 KG (med gear) og har hele 389AHK i continus effekt ved 3198rpm og ca 73 liter pr time (3300rpm på fullt) 5,8L motor. Ved 10% tutallsreduksjon (2970 rpm) på yanmarn så havner den på samme forbruk som D6 med ca 63 Liter pr time

 

D6 veier ca 700KG (med gear) må reduseres MINST 10% på turtall, 3150rpm (3500rpm på fullt) som gir ca 330AHK cont og ca 63 Liter pr time. 5,5L motor

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post

Gratulere med ny båt og Yanmar er sikkert et meget bra valg. :smiley:

 

For større motorer burde Cummins QSB 5.9 480hk være et alternativ. Høy dreiemoment og mye HK pr kg,

forbruk på cruise er oppgitt til 63,2 l/h 3000rpm. Cummins (CMD) har også en 440hk.

Viksund har levert mange båter med Cummins.

 

http://www.cmdmarine.com/Products/Recreati...QSB/fr92132.pdf

 

Se også tabell

cmd_480.jpg

Redigert av Havbein (see edit history)
Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...