LykkelitenIV Svart 27.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 Hem .. visste ikke at Yanmaren var kraftigere enn volvoen. Flott. Tror det blir bra med Yanmaren. Håper å kunne cruse på ca 3000 rpm, men bare 10% ned fra maks er vel litt i minste laget - er det ikke det ? Veiledene Pris med Volvo er 20.000 høyerer enn med Yanmar, og Cumminsen er 5.000,- dyrere enn Yanmaren. Dette var helt irrelevant når jeg valgte motor. Viksund tester alle båtene ved overlevering, og da skal jeg få oppgitt, vekt, forbruk, fart og støy. Forbruket kommer nok til å ligge på 2,5 - 2,99 l/nm Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Thorlyn Svart 27.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 10% er MER enn nok.. yanmaren er bergnet for og gå med 3198rpm konstant som jeg skrev over.. hvis du minker med 10% til 2970rpm så vil den bare gå og pusle med 62liter pr time ca Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
LykkelitenIV Svart 27.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 Det blir bra det der. Forstår hva du mener med kontinuerlig - ISO8665. Ser det på spekken av motoren. Holder på å oppdatere hjemmesiden med nyebåten. Info om kjøpet oppdateres her.. http://www.baatene.com/bater/viksund360/viksund360.html Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Mix Svart 27.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 Hvor har du den tabellen fra Havbein ? Den er jo direkte feil. ! Peak Torque på Yanmar 6LY3-480 er ca 1300 Nm Sitér dette innlegget Link to post
Havbein Svart 27.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 Ja, jeg ser det nå. Henter den ned fra CMD siden nettsider (datert 2008) http://www.cmdmarine.com/ftp/productguide/...8prod_guide.pdf Den ligger på samme peak torque som CMD. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 27.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 Ja, det var jo ikke noe særlig at de driver med slik missvisende sammenligning. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Havbein Svart 27.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 Ja, det ser ut som om vi ikke kan stole på denne tabellen når det gjelder peak torque. VP sin er også feil. Skal være ca 1040. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 27.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 Jeg ser de også bløffer med en av RSRK skøytene i den brosjyren. Men disse har jo Yanmar LY serie ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Havbein Svart 27.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 Det er flere norske redningsskøyter som har Cummins, men de har nok brukt feil bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 27.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 Grattis masse med ny båt.. Kjempeflott er den og et godt motorvalg . Er du rastløs for vårpussen, er det bare å komme hit og ta min.. ingen problemer Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
LykkelitenIV Svart 28.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2010 Takk for tilbud, men jeg tar meg heller en Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.