Jump to content

Signalkabel til alarmer og instrumenter


Harald-

Recommended Posts

Skal legge opp en del nye instrumenter for ferskvannstemp. mm.

Har WEMA instrumenttering, og en alarmboks som går på av/på kontaker.

 

Lurer på denne kabelen hos Clas Ohlson.

Noen som har erfaringer med dette?

 

http://www.clasohlson.no/?AFP=store/fs_mm....E5230F092332222

 

Ordrenr.:49-199-15

 

 

Kan jeg koble to temp eller trykk følere inn på en giver?

 

 

Mvh.:

 

Celina

Link to post
Share on other sites

Hei Celina,

 

Forrige uke brukte jeg faktisk nøyaktig samme kabel for montering av et hustelefonanlegg. Den er smekker og fin å arbeide med, men du må være oppmerksom på at lederne er 1-trådet og det er generelt en ulempe ombord. Så hvis du velger denne kabelen må du iallefall være veldig forsiktig ved avisolering og fastklemming slik at du ikke gir lederne en "bruddanvisning".

 

Siden det dreier seg om viktige ting som alarmer og instrumenter tror jeg nok at jeg heller ville ha gått for en litt mer robust og helst flertrådet kabel.

 

Lykke til!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Eilag/Onninen har en industrikabel som heter Öflex eller noe slikt som er flertrådet, kjemikaliebestandig og ganske slank og smekker. Den fåes med to og tre ledere i forskjellige tverrsnitt.

 

Du kan ikke koble to instrumenter inn på en giver, men jeg tror Wema har en egen spesialboks som fikser dette. Var det i Maritimkatalogen jeg så den, tro?

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...