kællen Startet 1.Mars.2010 Del på Facebook Startet 1.Mars.2010 Hvordan kan jeg tollke kapasiteten som er igjen på batteriet ved hjelp av volt. dvs hvor mye har jeg igjen på si for eksempel 12.9 volt. Og er dette det samme på alle typer batterier selv har jeg 2 x 95 agm. har sett en slik voltskala her tidligere men finner den ikke igjen. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 Verdiene husker jeg ikke - Lotus skrev dem en gang i tiden. Ellers er det avgjørende (ved siden av batteriteknologi) at en måler hvilespenningen, dvs ingen lading/strømuttak flere timer før denne måling foretas. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 (redigert) I denne tråden innlegg 4 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=52464&st=0 Kjøp en syremåler da kan du følge med om alle cellene er like. PS. det er syre det som er i batteriet, bruk vernebriller. Etterfyll med batterivann hvis nødvendig. Redigert 1.Mars.2010 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
kællen Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 har vedlikeholdsfrie agm batterier så syremåler funker dårlig, da batteriene ikke kan åpnes. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 mailto:post@batterinett.no Mulig disse kan gi deg svar.. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
hegra Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 Ca. 12,8 volt er vel bortimot maks hvilespenning. (ang. hvilespenning les trikola sitt innlegg)Spiller ingen rolle om det er agm batterier. Dette er målt direkte på batteripoler. Hvilespennig på et voltmeter i instrumentpanelet kan vise en del lavere spenning. Det kommer av at instrumentet først fungerer med tenning slått på. Da er også andre forbrukere som tempmåler,tankmåler,ladelys osv. slått på, og bidrar til at spenningen synker litt, selv om dette er svært små forbrukere. Tempraturen påvirker syrevekten så vidt jeg husker, så den påvirker vel kanskje hvilespenningen også. Sitér dette innlegget Link to post
Shalom Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 (redigert) Hællæ Kællen (regner med at du er den Kællen jeg mener)! Se på dette... Bør svare deg på det meste.. Les batteriet. Voltmeter under lading 13,5V Batteriet tar mye strøm (13,2 - 13,8V) 14V Begynner å fylles opp 14,4V Fullt Forbruk uten lading 10,5V Farlig lavt eller meget stort forbruk 11,5V Lav kapasitet eller stort forbruk 12,5V Alt vel Hvilespenning (ikke noe lading eller forbruk) 11,7V Flatt, kan være ødelagt 12V 1/3 igjen - må lades omgående 12,3V Halv kapasitet 12,7V Fulladet Hilsen en som også har hatt gule frontlys og som ikke bor så langt unna.. Mvh. Shalom Redigert 1.Mars.2010 av Shalom (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.