Jump to content

Ferskvann under babord maskin,Bavaria 32 Sport

Renita

Recommended Posts

Ikke uvanlig og finne ferskvann i motorom på targabåter. De lekker ofte i nettopp targabøyle og i fugingen til badeplattform(etter noen år på baken da solen gjør fuger sprø og spukne). Ofte vannskelig og finne lekasje men en god hjelper med hageslange på utsiden gjør underverker. Tett/dårlig løsning på dreneringen fra cocpit er også ofte en årsak.

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

kan også være at båten er spylt og at det har kommet vann gjennom luftinga til motorrommet i skrogsidene. Det er eneste forklaring jeg har akseptert på mine båter (På Windy 37 er det kjent). Lekkasje fra gjennomføringer/fuginger aksepterer jeg ikke.

vannlekkasjer er meget vanskelige å utbedre. Ikke når du først har funnet lekkasjen - men det er ofte veldig vanskelig å finne ut hvor vannet kommer inn hen.

styr unna med mindre dagens eier kan gi en skikkelig forklaring er mitt råd

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Regner med at det er akter ankervinsj på denne som sitter på BB side. Har sett div Baw med egen lensepumpe i det "kammeret" du beskriver det er vann.

Lett for å komme litt ferskt gjennom hull til tau/kjetting.

"Underspyling" som er nevnt tidligere er også kjent på baw

Er det ettermontert teak som er skrudd på båten kan det bli lekk her også

Redigert av 68 GT (see edit history)

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Det kommer mest sannsynlig fra targabøylen. I styrbord side av targabøylen er det en kabelgjennomføring til maskinrommet. Når det regner mye så lekker det inn i skjøten på kalesjen og inn på baksiden av dekselet på targabøylen. Jeg løste dette problemet med å borre ett 8 mm hull i nedkant på begge sider av targabøylen.

Quicksilver

Det kommer mest sannsynlig fra targabøylen. I styrbord side av targabøylen er det en kabelgjennomføring til maskinrommet. Når det regner mye så lekker det inn i skjøten på kalesjen og inn på baksiden av dekselet på targabøylen. Jeg løste dette problemet med å borre ett 8 mm hull i nedkant på begge sider av targabøylen.

Mulig at det kommer inn targabøylen, men vannet ligger under babord maskin, kabelgata og vartmtvannstanken er lokalisert på styrbodsiden.

Mvh

Bjørn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...