Jump to content

Erfaringer med "proffe" bruktpåhengsselgere - har det noe for seg?

Bjartn

Recommended Posts

Ser det er enkelte som annonserer stort på bl.a. Finn med brukte påhengsmotorer i alle størrelser og årsmodeller.

Det oppgis at de er overhalt, skiftet diverse oljer, impeller etc. Det slår meg at jeg syns prisene er rimelige.

Og det gir meg en slags trygghetsfølelse å skulle handle fra en "proff" aktør.

Men det er jo mange historier om bruktbilselgere og dette er vel en grei parallell. Det som gjerne teller positivt

er vel at det kommer innunder forbrukerkjøpsloven og ikke kjøpsloven? Det gir i tilfelle en ekstra trygghet.

Det er vel kanskje sånn at du kan finne gode eksemplarer i privatmarkedet til en god pris, men det forutsetter

litt kunnskap. For oss som ikke har så god peiling på dette, så er det verdt noen små båtpenger å få en motor

som er sagt å være bra?

Er bare litt nysgjerrig på hva folk tenker om dette.

Det er to ting jeg har for lite av - tid og penger. Men båt skal man ha!

Min prosjekttråd her på BP

Jeg og sønnen var i fjor vinter og vår rundt i markedet på jakt etter en nyere bra 40hk. Vi på på mange motorer, og snakket med ganske mange selgere, både private, halv- og helproffe. Erfaringen vår var at dette er et høyst useriøst og spekulativt marked. Det er ufattelig mange nummerplater som "merkelig" nok er borte, og så og si alle spekulerer mer eller mindre bevisst i at folk flest vet alt for lite om påhengsmotorer.

Mitt råd er at de ekstra pengene du gir for å kjøpe brukt av en helproff, (= forhandler) absolutt er verdt pengene. Dessverre...

Redigert av Ra Balder (see edit history)

Edmund.Larsen, Hardanger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...