Jump to content

bauspyd/stige til princess 40 fly, bilder, erfaringer, løsninger?

sørlandet

Recommended Posts

hei

Takk for gode tilbakemeldinger på fairline /princess.

Etter noen vurderinger frem og tilbake, så havnet jeg på på en princess 40 fly 2000 mod. Får den levert midten av april :flag::flag: . Det blir veldig bra. Noe som bla. ble vektlagt ved valg av båt, var hvordan man kommer i land fra baugen i uthavn. Her er princessen mye bedre, men jeg vurderer å montere et bauspyd (evnt med stige). Er det noen som har bilder, erfaringer, løsninger til dette, eller mail til noen som kan løse dette, så er jeg veldig interesert i tilbakemeldinger

Båtsystem har nok en løsning som passer.

http://www.batsystem.se/

Forhandlere over hele landet. Jeg er imidlertid ikke noen stor fan av de tradisjonelt utseende baugspydene de har, selv om de ser helt greie ut. På din båt syns jeg du burde ha noe litt mer elegant. Så en Viknes nede i havna med et ettermontert spyd som jeg syns var veldig pent. Det hadde natet teakdekk og to rør som lå oppå hverandre. Hvem som selger disse vet jeg imidlertid ikke.

jeg fant selv denne båten på nett i uk samtidig som jeg var i kontakt med importfirma her i Norge. og fikk de til å sjekke opp denne båten i UK med sine meglere. Importfirmaet tar seg da av hele kjøpet (toll, transport, avgift mva osv.) så jeg kjøper båten av de og kan hente den nøkkelklar i Stavanger. Jeg har for øyeblikket lite bilder av den , men får en del bilder over helgen.

Hej Sörlandet, och grattis till ny båt - och välkommen i Princess-klubben!

Princess eller åtminstone den svenske återförsäljaren Ina Marin har en högst användbar lösning med en plattform över bogankaret som man kliver på när man ligger mot kaj, och sedan en lätt påhängbar stävstege som är stabil och lätt att hänga och stuva undan när den inte användes.

Vi ligger en del i uthamn i Bohuslän, och då fungerar denna lösning bra.

Ett akterankare med frifall är väl ett angeläget komplement. Vi har ett Ilas som fungerar bra. Lite låg fallhöjd dock under badplattformen, så jag skulle rekommendera rostfri kätting som är glattare och har lättare att bilda en flack kättingstack. Dvs den blir inte lika benägen att stacka sig upp i kättinghålet.

Hittade inte så bra detaljbilder i hastigeten, men bifogar i alla fall några.

bogstege_besk.jpg

20060720___bohusln__13.jpg

Redigert av ebonita (see edit history)

Jeg har en enkel variant som hukes på nedre del av rekka under og på baksiden så stigen ikke kan løsne under bruk - og som ligger og hviler på bruce-ankeret og skråner forover. Ser ut som stigen er sveiset for å passe akkurat på båten - men konstruksjonen er veldig enkel. Har ikke bilder i bruk - men har stigen i garasjen nå - skal prøve å ta et bildet.

Ebonita - hvor er det siste bildet tatt? Det så ut til å være en veldig skjermet og koselig havn.

bogstege_besk.jpg

håper du melder deg inn i familien i Princessklubben .Der lærer du mye om Princess og har endel fordeler ,

Tine IV

Jeg har samme løsning som Ebonita og den er helt genial, også perfekt og slå lens fra :lol:

Men Princessklubben????? jeg har min 5. Princess, og har stadig gjennom årene blitt oppfordret til å "joine" dem. Var på ett treff sent på 80-tallet men større gjeng med oppblåste fjols har jeg aldri vært borte i. Nei takke meg til et halvrølpete :sailing: -treff med normale folk (til dels) :lol:

Redigert av Fru Jacobsen (see edit history)

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Till Nordan family 27:

platsen ligger en dryg NM nordvest fra Kyrkesund, ung N58.02 och E 11.30

Se pilen i bifogad bild.

Nydeligt ställe om man bara har turen att det är plats. Man kan inte kolla läget utan att gå en bit in i sundet öster om Koön (till höger i bilden).

Det gäller att hålla ut från Koön och gå nära den mindre ön väster om sundet, där är det djupt.

Var där en gång enligt foto, sedan har jag provat någon gång, men då har det varit besetzt...

Till Fru Jacobsen...

Hehe... där kom Du fel...

Själv har jag provat medlemskap i Princess-klubben i Danmark, men deras enda aktivitet verkar vara att skicka ut årsavgiften...

Och i Sverige har jag inte hittat någon.

580200_skaboholmen_n_hrn.jpg

Redigert av ebonita (see edit history)
80-tallet men større gjeng med oppblåste fjols har jeg aldri vært borte i. Nei takke meg til et halvrølpete :sailing: -treff med normale folk (til dels) :lol:

Nå er vi i 2010 ,kansje noe har sjedd på dem åra? Så ikke å merket heller ikke noe som helst forskjell på Princesstreffet i høst , eller våre treff vi har her på BP . Men er jo selfølgelig frivillig ,ingen som tvinger deg til noe som helst .Men etter vårt første treff i P klubben i høst på Havna Tjøme ,var det kjempe gøy og kjempe gjeng med samme innteresse båtmerke .Sorry jeg skal ikke skli ut tråden din ,men måtte bare svare .Er mest sannsynlig skjedd litt på 20 år ,vil jeg tru.

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Har vært medlem siden vi kjøpte Escada i -04. Vi har aldrig vært på noe treff. Har aldrig passet sånn. Ser i medlemsbladet at det faktisk er en ganske så aktiv klubb med mange sosiale arrangementer for store og små. Fikk hjelp fra klubben en gang ifm. en reklamasjonssak. Uttalelser fra klubben løste faktisk floken med selger.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Citerar mig själv (hehe):

'Och i Sverige har jag inte hittat någon'.

Förlåt, enkel googling hittar 'Princessklubben i Sverige'.

Har dock en svag misstanke att den är /starkt/ centrerad kring den avlägsna svenska huvudstaden /förlåt stockholmare - inget illa ment/

Ingen kan ju hjälpa att man bor i en avkrok...

Stockholm du liksom :nonod:

Alle vet vi at det er Strømstad som er hovedstaden i Sveariket. :flag_sw::yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...