Førstereisgutten Startet 3.Mars.2010 Del på Facebook Startet 3.Mars.2010 Jeg holder på med min Skibsplast 670VS, og nærmer meg tiden for montering av motor... Jeg har som noen av dere vet, kjøpt en Mercruiser motor med ferskvannskjøling. Og dette skal monteres på et OMC Cobra drev. Dette betyr igjen at bukkehornene må kappes, og sveises sammen av begge typene for at dette skal passe. Så er spørsmålet, hvem anbefales til å ta en slik jobb i Bergensområdet UTEN at jeg må betale en båt eller to for det. Vil gjerne at de som tar denne jobben sveiser bukkehor, monterer motor, og i tillegg tar en service på drevet slik at jeg vet at alt er i orden... Takker for tilbakemeldinger... Sitér dette innlegget Link to post
Førstereisgutten Svart 3.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2010 Hmmm, er det ingen bergensere her som har peiling på slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Førstereisgutten Svart 5.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Bumper denne jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Hør med Regulator på Kokstad, kansje de kan hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
Førstereisgutten Svart 6.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Supert, det skal jeg gjøre... Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 dette firma ordner det meste . Navn: As Mekanikk Skips- Og Industriservice Adresse: Gravdalsveien 245 Postnr/sted: 5164 Laksevåg Telefon: 55941740 Hjemmeside Sitér dette innlegget Link to post
Førstereisgutten Svart 6.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Supert, er det noen som kan svare meg på hvilket drev som EGENTLIG brukes på mercruiser 4.3 V6. Og hvilken utveksling som er riktig på båten min? Ser ut til at jeg må til og skifte enda mer deler enn det jeg trodde for å få muligheten til å bruke Cobra drevet på denne mercruiser motoren... Så jeg er fristet til å rett og slett få fatt i et drev som går rett på, og bare få båten inn på et verksted som kan montere både motor og drev... Blir sånn når man tror at alt er enkelt, og at man har all tid i verden... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Er ikke sikker på utveksling, men jeg il tro den motoren der egentlig er levert med et alpha drev. Når det gjelder alpha drevet til mercruiser så er det flere generasjoner av det og jeg tror ikke transom og drev av forskjellig generasjon kan blandes. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 cobra og volvo`s SX drev er jo stortsett samme sakerne. Men jeg mener at Volvo Penta 4,3L kommer med SX drev. Utveksling, vet ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Førstereisgutten Svart 6.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Jeg regner med at jeg må bytte transom også hvis jeg velger å kjøpe "nytt" drev. Hvis jeg ikke husker feil, ble jeg anbefalt å bruke Alpha 1 gen 2 på den motoren... Største grunnen til at jeg vurderer dette, er at jeg må bytte flere deler, og at jeg får påslengte rør fra båtverksted når jeg spør om det er noen som vil montere mercruiser motoren på Cobra drevet. Men det er synd, for det cobra drevet er overhalt når den ble tatt ut av vannet. Men det kan være et alternativ å selge hele mariniseringen til OMC motoren sammen med en longblock i tillegg til Cobra drevet og transomen. Mulig jeg får noen penger igjen for det!?! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.