Jump to content

Montering og sveising i Bergen, hvem anbefales?

Førstereisgutten

Recommended Posts

Jeg holder på med min Skibsplast 670VS, og nærmer meg tiden for montering av motor...

Jeg har som noen av dere vet, kjøpt en Mercruiser motor med ferskvannskjøling. Og dette skal monteres på et OMC Cobra drev. Dette betyr igjen at bukkehornene må kappes, og sveises sammen av begge typene for at dette skal passe.

Så er spørsmålet, hvem anbefales til å ta en slik jobb i Bergensområdet UTEN at jeg må betale en båt eller to for det.

Vil gjerne at de som tar denne jobben sveiser bukkehor, monterer motor, og i tillegg tar en service på drevet slik at jeg vet at alt er i orden...

Takker for tilbakemeldinger...

Supert, er det noen som kan svare meg på hvilket drev som EGENTLIG brukes på mercruiser 4.3 V6.

Og hvilken utveksling som er riktig på båten min?

Ser ut til at jeg må til og skifte enda mer deler enn det jeg trodde for å få muligheten til å bruke Cobra drevet på denne mercruiser motoren...

Så jeg er fristet til å rett og slett få fatt i et drev som går rett på, og bare få båten inn på et verksted som kan montere både motor og drev...

Blir sånn når man tror at alt er enkelt, og at man har all tid i verden...

Jeg regner med at jeg må bytte transom også hvis jeg velger å kjøpe "nytt" drev. Hvis jeg ikke husker feil, ble jeg anbefalt å bruke Alpha 1 gen 2 på den motoren...

Største grunnen til at jeg vurderer dette, er at jeg må bytte flere deler, og at jeg får påslengte rør fra båtverksted når jeg spør om det er noen som vil montere mercruiser motoren på Cobra drevet.

Men det er synd, for det cobra drevet er overhalt når den ble tatt ut av vannet.

Men det kan være et alternativ å selge hele mariniseringen til OMC motoren sammen med en longblock i tillegg til Cobra drevet og transomen. Mulig jeg får noen penger igjen for det!?!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...