Jump to content

Gnagsårplate - genialt

Cooling

Recommended Posts

Hvor godt kjenner du selger....?

Utformingen av "tipset" ditt fikk meg bare til å stusse.

Særlig siden du tidligere har vært svært positiv til Watermakeren du har "kjøpt" fra.... Dessalator.

For ikke å snakke om de flotte varmerørene du skryter av å ha i motorrommet. Kan de være kjøpt hos... Dessalator

Mistenker du bare kan hente deg ett par slike plater på lageret hvis du trenger det.

Jeg stoler mest på folk uten en skjult agenda...

Redigert av Honduras (see edit history)

Jeg syns det er positivt at en blir gjort oppmerksom på nye produkter for båt. At en har som motiv å gi gode råd, eller tjene penger på et nytt praktisk produkt har ingen betydning.

Her har man fosøkt å løse et problem mange av oss har. Jeg tror at produktet er meget bra. Platen kan nesten ikke være tykkere om den skal kunne tilpasses forskjellige vinkler. Stålet er så slitesterkt, at det skal godt gjøres å kunne slite hull i platen.

gnagsaarplate.jpg

-ser jo ganske smart ut dette. Har bruk for noe liknende selv,MEN tenker at det hadde vært bedre med noe

som enkelt (skruer) kan monteres / demonteres (for vårpussen etc.)

Noen som kjenner til noe slikt??? (-så en gang et bilde av halegater med en forlengelse langs ene siden, men

det var på en eldre trebåt og muligens selvlaget..)

Det er vel for så vidt ikke noe nytt? Det har jo vert solgt slike slite lister i mangen år, som kan skrues på (husker ikke hva de kalles)

Forøvrig kan vel denne lages enkelt selv. De har slike tynne plater på clas olsson. Jeg laget en slik til å beskytte skroget mot ankerkjetting på min forrige båt. (klipp ut , lim på!)

Tror ikke :nonod: jeg får til å bruke disse på gnagsåret :discuss: jeg har hjemme. Noen som har gode ideer der...??

Lykkelig eier av With Vital 15 med gammel Evinrude 75 hk. "Be-Linda". Min bedre halvdel ønsker seg større og mer moderne båt...

Tenk å selge en båt med hull i uten å si det..... Tenk å lappe en plastbåt ved å legge glassfiber direkte på gammelt bunnstoff:-((

Mistenksom til alt og alle?

Har handlet de omtalte rørene av Dessalator selv - virker som de har bra produkter.

Nei, jeg er ikke mistenksom til alt og alle, og produktene må gjerne være geniale osv. Det var ingen kritikk av Dessalator.

Men på ett webfora som dette er det vanlig høflighet å ikke reklamere for produkter man selv selger og tjener penger på uten at det blir opplyst. Det er mange gode bidragsytere på BP som bidrar med sin fagkunnskap og som jeg leser med stor interesse. Det være seg Vanntro på alt som har med lim å gjøre, Jorgen på elektronikk osv osv. Felles for disse er at de øser av sin kunnskap men er meget forsiktig med å drive egenreklame. Dette er god "nettikett".

Når vi så får en som bruker diverse tråden for å reklamere for egne produkter som Watermaker, Varmerør og slitasjeplater uten å stå åpent fram med at han sannsynligvis jobber, er eier eller har interesser i bedriften, bryter han med hva jeg kaller god nettikett. Derfor mitt spørsmål, som fremdeles står ubesvart. Det i seg selv kan være svar nok.

Som sagt, jeg har ingen problemer med produktene, og kan se fordelen med slitasjeplatene. Det er budbringeren jeg er skeptisk til. Hvor "objektiv" er han? Han må gjerne selge sine produkter på BP, men da synes jeg i ærlighetens navn at han skal registrere seg inn som forhandler på markedsplassen. Der kan han fritt reklamere for produktene og selge av hjertens lyst. Er det gode produkter får han sikkert solgt, og det er bra. Samtidig gir han ett bidrag til driften av BP. Det er også bra.

Å snike seg til gratisreklamere for egne produkter under dekke av å være "objektiv og fornøyd kunde" og ikke tilknyttet selskapet på noe vis, er ikke bra. Da seiler man under falskt flagg.... :nonod:

Clas O. Rustfri 400x250x0.5 kr. 119,-

Det var en VOLDSOM prisforskjell..

Clas Olson ca 12kr/kvdm

PLUSS lim selvfølgelig..

dessalator

160-166 kr/kvdm

Riktignok MED lim !

Enig i at det er bra å tipse om slike ting, alle gode tips er bra..

Om man selger dette selv, eller en god venn gjør det. Så ville jeg nok anbefalt det på en annen måte. "En kompis i dette firmaet, solgte meg slike. Og de var utmerkede ! -Gjorde virkelig jobben sin.. " Om trådstarter ikke kjenner til firmaet, så virker litt vel salgsfremmende .. Kanskje en annen ordlyd hadde unngått spekulasjoner ?

• 2 år senere...

I disse netthandeltider må jeg vel bare komme med link til laveste pris jeg fant http://www.noweargua...r_Products.html

Avhengig av dollarkurs kan man snike 2 stk lange inkl. porto inn såvidt under kr 200 som er den idiotisk lave grensa for moms og tollgebyr.

Vet ikke hvor nøye dette er på øret da men pr. idag kommer man under såvidt jeg kan se.

Nesten samme pris for kort og lang, skiller kun $1. Er vel liten vits å kjøpe annet enn den lange, den kan jo alltids kuttes.

Også på ebay http://www.noweargua...r_Products.html

Vurderer nesten å klistre slike langs hele kjølen... trenger vel 16-18 stk da :smiley:

Har bestilt 2 stk lange på ebay, det ble NOK 205 totalt av en eller annen grunn selv om $33,15 blir kr 196,50 etter dagens kurs. Jaja vi får se hva som skjer.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

• 2 uker senere...

Da kom de 2 stk i brev fra USA i dag, så det var jo både kjapt og relativt billig.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...