Jump to content

Maxsea v 10.3.5. oppkobling med USB antenne


Konsensus

Recommended Posts

Har problemer med å koble en USB antenne til Maxsea 10.3.5., og håper noen kan bistå.

 

Specs:

- Windows 7 , 32 bits

- Navibe 720 USB gps antenne (kjøpt på Clas O.)

 

Innstillinger

- baud 4800, databits 8, parity none, stop bits 1, flow control none, comport 4

 

Antennen fungere med andre kartprogrammer og windows 7, så problemet ligger i samkjøringen med Maxsea. Har prøvd diverse instillinger uten hell (se vedlagt skjermbilde for nøyaktig beskrivelse).

 

Problemet er ganske enkelt at Maxsea ikke henter inn data. Setter pris på løsningsforslag, og innspill i forhold til om det er andre her som klarer å bruke Maxsea 10.3.5. med en USB gps antenne.

 

Skjermbilde: (noe lav oppløsning)

https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30868/untitled.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei

Naviube driver som følger med gps fungerer ikke med maxsea 10.3 og vista eller w7.

Du må søke på nettet og bruke denne driver Hollux vista driver PL-2303

denne driver ligger flere plasser på nettet.

Husk å slette eksisterende orginale driver som fulgte med Naviube gps først.

Den nye driveren fungerer også utmerket på andre kartprogrammer med Naviube gps

 

Orginale driver som følger med Naviube gps fungerer på de fleste kartprogrammer med Vista og W7 men ikke maxsea 10.3

Link to post
Share on other sites

Hei Talisman,

 

Takker for tilbakemelding. Jeg har nå konstatert at det er riktig som du sier at Navibe driveren ikke fungerer med W7 og Maxsea. Jeg prøvde første driveren du gav meg, men denne klarte jeg ikke å installere på grunn av en konflikt med en tidligere driver.

 

Når jeg prøvde W7/Vista driveren til BU-353W (http://www.usglobalsat.com/p-62-bu-353-w.aspx) så fungerte alt utmerket. Grunnent til at denne driveren og fungerer for Navibe GPS en er vel at begge bruker de samme komponentene (SiRF Star III).

 

Bruker ellers com port 4, så det ser ikke ut til at com port 1 har noe å si for bruken.

 

Uansett så er problemet nå løst. Takker så mye for hjelpen,

 

Konsensus

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Kanskje noen av dere kjenner til dette som jeg har problemer med. HAr CmapEcs. Dette fungerer fint med en Garmin GPS 12 (som jeg lånte) Kjøpte en navibe på CO, men ikke tale om at den spiller mot dette kartet, har riktig com port etc, mistenker bl.a dette med Baut innstilling. Noen som vet hvordan man endrer denne fra 9600 til 4800, eller andre mmulige feil som denne kobinsajonen kan gi (cmapecs og Navibe)

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...