Jump to content

Boken strøm i båt

joelle

Recommended Posts

Skal være enig med deg at det kan virke som nedtur å lese boka etter at en har kikka litt i databasen til baatplassen.no, men det sier vel egentlig mer om forumet enn om boka. Boka er ett veldig godt hjelpemiddel for en som starter fra scratch når det gjelder strømmens uransakelige veier. Så er det det med tilgjengelighet da. Ligger en ute på en holme og klør seg i hodet har vel de færreste tilgang til databasen. Tror fortsatt jeg kommer til å reklamere for boka til førstereis innen båtstrøm. Har den i biblioteket ombord selv om jeg har ett bein i faget.

mvh Sigurd

Ligger en ute på en holme og klør seg i hodet har vel de færreste tilgang til databasen

Joda, med en brukt laptop til en 1500,- og offlineversjonen av baatplassen på CD har man tilgang til alt. Hadde selv med meg offlineversjonen på ferie, og det var kjekt som bare det. Jeg visste saken hadde vært diskutert i forumet, men husket ikke utfallet. Fram med CD'n og saken avklart på et minutt! :wink:

:fishing:Det hørtes interessant ut, Batdilla, men hva gjør man for å få denne kunnskapsbasen ned på CD?

Jeg har hatt stor nytte av forumet allerede, men når jeg er ute med båten, så blir det dyrt å gå på nett med mobilen selv om jeg bruker GPRS systemet og aksellerator program fra Netcom. Kan da være oppkoblet "hele tiden", men betaler bare for nedlastet datamengde.

Det hadde vært fint å ha det meste på CD, og så bare koble opp for å se siste nytt når man er på bøljan blå!

Fortsatt god båtsommer alle sammen!

Seastar

:drink:  Takk for svar!   :wink:

Dette stedet er jo helt fantastisk!

Forstår at jeg må sette meg bedre inn i alt stoffet etterhvert.

Men - jeg er imponert allerede over hjelpsomheten, og tonen blant medlemsmassen!

Tar med meg offline-versjonen på helgas båtutflukt (Ona fyr eller Bjørnsund)  :cheers:  , og så skal jeg varmt anbefale / spre ryktet om denne "plassen", til andre båtvenner!

Ship'o' Hoi !

Seastar

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...