Oteren Startet 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2010 Jeg registrerer at Redningsselskapet har sendt ut sitt magasin "Trygg på sjøen" til alle som har registrert sin båt i Småbåtregisteret. Er det ok at registeret utnyttes kommersielt?Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Da kunne ikke Redningsselskapet holde seg lenger.. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Jeg synes det er helt uproblematisk! Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Enig. Og spesielt kommersielt er det vel egentlig ikke, noe reklame i bladet selvsagt, og så håper de vel at de som har registrerte båter, men som likevel ikke er medlemmer velger å bli det. Synes det må være helt greit. Liker bladet svært godt jeg Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Lett match Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Kommentar fra moderator:Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering. Jeg registrerer at Redningsselskapet har sendt ut sitt magasin "Trygg på sjøen" til alle som har registrert sin båt i Småbåtregisteret. Er det ok at registeret utnyttes kommersielt? Forstod jeg det riktig at man har fått et blad gratis i posten? I så fall hva er problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Bjartn Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Nå er det jo også Redningsselskapet som drifter registeret. Og såvidt jeg oppfatter skrivet, så er det vel mer et opplysnings- og informasjonsblad om Redningsselskapet og det å ferdes på sjøen, heller enn kommersiell reklame. Sitér dette innlegget Det er to ting jeg har for lite av - tid og penger. Men båt skal man ha! Min prosjekttråd her på BP Link to post
bliss X Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Ting jeg mottar fra Redningsselskapet er bare hyggelig (tilogmed regningene) Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Nja.. for meg personlig så var ikke dette over streken, men skjønner betenkligheten. Tar nok ikke for lang tid før vi får noe i posten som flere vil reagere på. Jeg synes prinsippielt ikke det er ok å bruke registeret som adresseregister for å sende ut noe som helst annet enn det som er registeret angjellende. Men denne gangen var det så uskyldig at jeg ikke gidder å tenke noe videre over det... Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Jeg vet ikke om det medfører riktighet. Jeg har to fartøy registrert og får ikke bladet. Har aldri fått bladet. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Frivakten Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Er det ok at registeret utnyttes kommersielt? Hva synes du selv da? Siden du er anklager her? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
SveinHa Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Jeg har IKKE båt i småbåtregisteret og får bladet likevel Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
NilsPils Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Synes bare det var hyggelig å få dette. Testen av redningsflåter var midt i blinken for meg. Vi må ikke bli for paranoide. Men gjentar gjerne: Når det gjelder relame forbundet med medlemskapet synes jeg de STOOORE og glorete klistremerkene til båtvinduet er mye verre å svelge. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Baatlaus Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Tror nok dette sendes ut til alle medlemmer i RSSR også... har heller ikke båt i småbåtregisteret... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Er det derfor jeg fikk to blader denne gang? Begge med korrekt navn og adresse påstemplet. Minner om sløsing etter mitt syn.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Dalton Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Jeg vet ikke om det medfører riktighet. Jeg har to fartøy registrert og får ikke bladet. Har aldri fått bladet. Jeg har registrert båt, men har heller ikke fått bladet. Kan det være geografisk betinget? Jeg mener, det er ikke mye vits i å kontakte redningsselskapet hvis jeg får trøbbel. Langt mellom redningsskøytene på Randsfjorden Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Spinner Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Jeg har registrert båt, men har heller ikke fått bladet. Kan det være geografisk betinget? Kanskje geografisk betinget for Posten. Jeg fikk mitt blad i går, så det kan nok hende at det dukker opp noe i løpet av dagen i dag eller i morgen. Forøvrig må det være mange paranoide sjeler her inne som har betenkeligheter med å få et gratis båtblad i postkassen. Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Dalton Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Forøvrig må det være mange paranoide sjeler her inne som har betenkeligheter med å få et gratis båtblad i postkassen. Jeg kan vel til dels være enig i at det dukker opp nok unødig papir i postkassa, men et gratis båtblad er velkomment hos meg Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
bliss X Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Frostår ikke trådstarters problem her - NSSR driver småbåtregister - NSSR utgir et blad De sender bladet de utgir til personer som står i registeret. Hva er egentlig problemet?. Jeg er medlem av KNS. KNS er en seilforening. Likevel får jeg tilsendt bladet SEILAS. Skummelt ... Jeg er medlem av KNBF. KNBF er et forbund. Likevel får jeg tilsendt saker og ting fra dem også Mer skummelt ... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Det stusser på at noen er så veldig kritiske til NSSR. Er dere så kritiske at dere ber om hjelp fra dem om dere skulle trenge det? Eller er dette bare "kos med misnøye"? Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Forøvrig må det være mange paranoide sjeler her inne som har betenkeligheter med å få et gratis båtblad i postkassen. Her har du min fulle tilsluttning Spinner. Hva er det for feil på båtfolket? Nå har redningsselskapet bestemt at også de som står i småbåtregisteret skal få dette flotte bladet. Og så kommer hylekoret å protesterer. Jeg vil minne om at det er frivillig, både å være medlem av kystpatruljen og å ha båten registrert i smabåtregisteret. Liker dere ikke å få noe igjen for pengene vil jeg anbefale at dere sier opp begge deler. Og til dere som ikke har forstått hvorfor dere plutselig får bladet, vil jeg anbefale at dere i det minste leser lederen i siste blad. Der står alt forklart. Men dere er kanskje redd for at det ligger en liten spion inni bladet. Makan! Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Selvfølgelig er dette kommersiellt. Men ikke forkastelig av den grunn. NSSR kjøpte småbåtregisteret i sin tid for de såg synergier med sin andre virksomhet de driver med. Det synes jeg er helt greit at de utvikler sin virksomhet så godt de kan. For ordens skyld vil jeg nevne at jeg er ikke medlem av Kystpatruljen (bruker Sjøassistanse) og har heller ingen planer å registrere min nye båt i småbåtregisteret. Det er det fine med kommersielle løsninger. Man kan også velge de vekk når man ikke har behov for de. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
horg Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Er det derfor jeg fikk to blader denne gang? Begge med korrekt navn og adresse påstemplet. Minner om sløsing etter mitt syn.... Fikk du bare to , vi fikk tre. To adressert til meg med forskjellig "medl.nummer" og ett til rederinnen som aldri har hatt noe medlemskap i NSSR. Har gjort NSSR oppmerksom om dette før, får vel gjøre det igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 4.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Siden du er anklager her? Anklager, for hva? Å stille et generelt spørsmål? Dersom det har noen betydning for deg så har jeg vært medlem NSSR så lenge jeg har hatt egen båt. I dag har jeg Total medlemskap. Heldigvis har jeg aldri hatt behov for assistanse. Dersom det blir et pliktig offentlig register kan det bli interessant å se hvilke kriterier dette må oppfylle. Så sulteforet jeg og tydeligvis andre er på båt er det fint å få tilsendt to blader tror jeg må lese begge.... Hvorfor tåler du ikke en generell diskusjon? Sitér dette innlegget Link to post
walker Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Skjønner at det er flere enn meg som har fått to blader ! Håper ikke dette også betyr at jolla er tatt inn i registeret og må betales for! Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Heilt ok :) Kjekt med litt båtlektyre når det nærmar seg sesong! Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 (redigert) Godt båten ligger på sjøen og brukes,så har en noe å ta seg til med. Redigert 4.Mars.2010 av Gas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.