Jump to content

Drivstoff ved Stathelle?


Astor

Recommended Posts

Neste torsdag setter rederinnen og jeg seg på tog/buss til Stathelle for å hente den nyinnkjøpte Elwaro 30. Har vært i Telemarkskanalen et par ganger men aldri fylt drivstoff der nede.

 

Noen som vet om en plass i nærheten hvor drivstoffprisen ikke er altfor høy?

 

Syntes det er greit å planlegge litt på forhånd.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Drivstoff på Stathelle, ja det finnes men er nok ikke blant de rimeligste. Stathelle Marina tok 6,05 i slutten av forrige uke. Stoa i Langesund har også diesel, pleier å være rimelig i forhold til andre.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vet ikke prisen i Stathelle, men er det ikke bare å ta en telefon. Husker ikke alle prisene, men Helgeroa er definitivt dyrere enn Langesund. Skal du videre sydover får du 50øre avslag på Valle ved fylling av mer enn 100 liter. Skal du hjem lønner det seg absolutt å toppe opp tanken på Vallø før du går inn fjorden. Tror ikke det er andre enn lekteren i Fredrikstad og Filtvet som er billigere enn dem i Oslofjorden.

Vet ikke om jeg skjønte deg dit hen at du skal opp i Telemarkskanalen, men uansett er Lunde en grei plass og fylle. Bestill i god tid og han dukker opp på kaia med fat på en pickup. Nummeret ordner slusemanskapene for deg. Ikke bestill mer enn du vet du får plass til, blir bare plunder med å finne ut hvor mye som er igjen på fatet for oppgjørets skyld.

 

Forøvrig gratulerer jeg med ny båt og ønsker dere god tur! Jeg lå ved siden av pluggen til Elwaro 30 en pinse på Svenner for ca 10 år siden. Den gang eid av daværende Stewert på Christian Radic.

 

mvh Sigurd

Link to post
Share on other sites

Hei

Gratulere med ny båt Inge!  :lol:

Når det gjelder drivstoff i Stathelle (som er min post adr. :smiley:) Fyll i Langesund hos Salen eftef. Liten pumpestasjon for båter og fiskefartøy, garantert billigst og ikke minst "tryggest" med tanke på vann i drivstoffet osv....  så har jeg ikke sagt noe galt om stathelle  :headbang:

59`00,530N  9`44,860E

 

Lykke til!  :smiley:

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...