Jump to content

Hvor får jeg tak i spesialpærer?

Petimo

Recommended Posts

Hvor kan jeg få tak i pære til søkelyset på båten?Pære og glass/reflektor er den samme.kan se halogenpæra inne i glass/reflektor men for å bytte pære så må altså både pære og glass/reflektor byttes.den eneste merking som er på glasset er made in usa og nr.171.dette søkelyset er fra tidelig 80 tallet men det må da være mulig å få tak i ny pære?

Hei!

Høres definitivt ut som en sealed beam innsats.

Har solgt en del erstattninger for slike gjennom årene (er i bilbransjen).

Hella og Bosch har en del universal innsatser som vi solgte til biler med sealed beam innsatser (gamle Camryer og diverse amerikanske biler)

Du må måle diameter på innsatsen.

De mest solgte var:

Hella 1A6 002 395-031 samme som Bosch 0 301 600 107 (6" innsats u/ park lys) 169 mm

Hella 1A3 002 850-001 samme som Bosch 0 301 302 100 (5,3/4" innsats u parklys) 144,5 mm

Begge disse er H4 innsatser, men det bør ikke gjøre noe hvis de passer i innfestingen, bare å koble opp fjernlys i tilfelle.

Vi solgte også noen BMW H1 fjernlys innsatser til slike formål.

En del annet å lete i også.

Ta med lampen og hør i en litt oppegående bilrekvisitabutikk.

Lykke til!

Mvh

Shalom

Redigert av Shalom (see edit history)

Jeg lette etter en slik pære til dekksbelysningen på min båt i fjor, men ga opp da ferien og andre viktigere ting ved båten dukket opp. Hadde tenkt gjøre et nytt forsøk nå i vår, men hadde helt glemt det til denne tråden dukket opp. (Så takk for påminnelsen)

På min er det en H (logo) og jeg har kommet så langt at jeg har funnet ut at det er en Hellanor-lampe.

Jeg fant en som var "nesten" lik på Wesmarin på Helsfyr, men den var ikke lik nok til å passe.

RSL

(redigert: Jeg skal nå bare finne igjen nummeret som stod på pæren og sende en mail til hellanor@hellano.no og høre om de har den på lager)

Redigert av RSL (see edit history)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...