Volvomekanikeren Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Då er nr. lagret og jeg skal passe på båten din nor du ikke er her Jeg er no i båten nesten hvær dag, så det skal ikke være noe problem Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 (redigert) Tok noen bilder av seilebåten din i dag Der fikk eg med huset oppe på ''haugen'' og gitt Pen båt dette Redigert 12.Mars.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Trond mjøs Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Tusen takk igjen Martin . Jammen er jeg heldig som har fått plass i den marinaen. Veldig kjekt at folk passer på hverandre, jeg får som oftest kun sjekket båten en gang i uken desverre. Blir nok bedre litt mer mot sommeren. La regnet øse ned sier jeg. Jeg har brukt båten litt i vinter og har latt storseilet bli på båten. Men rett før forrige helg bestemte jeg meg for å ta det hjem. Det er jeg glad for nå, det har virkelig regnet i det sisten. Jeg registrerer også at snøen for alvor er på retrett. Skal bli fint å slippe truger for å komme ned til båten . Flotte bilder du tok også Trond Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Ja, det er kjekt og ha plass i en ganske så liten marina der alle kan hjelpe alle, utenat det blir formye. Pluss at jeg har god utsikt ned til marinaen, og følger godt med at ingen gjør hærværk/tyveri o.l Hadde en episode i sommer der det ble stjelt bensin fra alle båtene, de hadde skjært av slangen som går fra tank til motor, og pumpet tankene tom med håndpumpen. Men på gammle båten min hadde jeg håndpumpen på innsiden av rommet der tanken står, så hos meg skjærte de av hengelåsen og tok med seg tanken dette skjedde mens jeg var på ferie. Så tydeligvis noen som viste dette, og benyttet anledningen Trist, men dette ble politiannmeldt, polisen kom og så på båtene og tok fingeravtrykk, men fant tydligvis ikke ut av noe Har ikke vært noe tyveri e.l i etterkant Hvor lenge skal du leie denne båtplassen? Syntest det er kjekt å ha en seilebåt i marinaen foresten min tante du leier av Ja, no begynner snøen og forsvinne litt etter litt. Det beviser no bildene og Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Trond mjøs Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 (redigert) Skikkelig surt med slike småtyverier, du kan jo ikke bruke forsikringen for å få igjen de pengene heller. Jeg satser på at min 15 år gamle påhenger ikke er interessant nok til å stjele. Din tante var utrolig hyggelig mot meg. Jeg fikk en gunstig leiepris av henne og så lenge hun ikke selger eller leier til noen andre blir jeg nok liggende. Bjorøy er midt imellom alle mine interessepunkter, Åsane-Bergen-Dolviken-Tofterøy. Da kan jeg liksom nå alle steder innen rimelig tid. Stas å være eneste seilbåt og da, hehe. Du nå endelig være med ut på fjorden en gang hvis det frister. Trond Redigert 12.Mars.2010 av Trond mjøs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Ja, det er greit og være i nærheten av sanne fine plasser, og ikke bare det, en dagstur rundt øyen er også en fin opplevelse Ja, det hadde vært kjækt og fått være med på en tur utpå Har ikke vært i en seilebåt på aldri så lenge. sikkert 7 år siden Tror ikke den vil bli stjelt nei Spessielt ikke på vinterstid, hadde vi vært mitt i sommerferien ville jeg ha låst den for sikkerhetens skyld Du har vell ikke innenbors motor du? Påhenger og seil? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Trond mjøs Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Nei desverre. Det er bare en påhengsmotor. Men nå er den såpass liten at det er en smal sak å ta den med seg . Jeg har vurdert ny motor siden den nåværende tohatsu 8 hk hadde en hikkebyge da jeg hentet båten i Stavanger men jeg ønsker å unngå det siden det vil bli et veldig fristende tyveriobjekt.... Trond Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Ja. det er sant... Har du ikke mulighet til og låse den med Abus sine store hengelåser for båt??? Du må til med vinkelsliper for og skjære de av Så deg foresten i båten idag, men jeg var midt i grøt koking, så var du gått nor jeg skulle ned Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Trond mjøs Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Jeg har en skikkelig hengelås og vaier som ikke kan kappes til å låsen motoren til båten. Så de må nok jobbe litt. Men hvis noe vil ha tak i motoren klarer de det. Uansett skal de få jobbe Var en tur nedom i dag, fikk en skikkelig regnbyge over meg. Var ikke veldig fuktig i båten, håper det holder seg slik. Var littegrann i fuktsamleren men ikke mye. Sikkert 2-3 uker til så er det verste over. Jippi Trond Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Det er sant det.. Vil de, så skal de, og skal de, så tar de Jah, skal bli deilig med fuglesang og sol no Hørte en ugle hin dagen, lenge siden no Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Seilaren Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Er dere virkelig så plaget av tyverier i Bergen? Jeg var aldri redd for å bli frastjålet motoren på Junkeren, og det ligger hauesvis av båter med ulåste motorer i havnene... (Det burde jeg kanskje ikke skrive på nett..) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
:båt1 Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 dette er BP ikke en hvem som helst nettside!! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 I bergen er vi veldig plaget med tyveri av båter og motorer. spesielt på sommerstid... Kan ikke lese en avis uten om at det står om 1 eller flere annonser ang. tyveri... Er utruligt skipt at ''folk'' skal holde på sann som dette. Det er som min bestemor sier, før kunne nøkklene stå i tenningen på både bil og båt, og du kunne gå fra huset med åpen dør i en uke uten att du manglet noe.. med tanke på dette lever vi i en skip tid... Eneste som stjal i havnen før, var minken. men den stjal ikke ting, bare fisk bak ryggen på deg mens du greiet garn Og den holder på fortsatt. Vist jeg står på kaien og greier garn, så ser jeg den løper borte på moloen. Hiver no en fisk eller 2 til den, så den har mat en stund Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
bukt Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Hadde en episode i sommer der det ble stjelt bensin fra alle båtene, de hadde skjært av slangen som går fra tank til motor, og pumpet tankene tom med håndpumpen. Men på gammle båten min hadde jeg håndpumpen på innsiden av rommet der tanken står, så hos meg skjærte de av hengelåsen og tok med seg tanken dette skjedde mens jeg var på ferie. Så tydeligvis noen som viste dette, og benyttet anledningen Trist, men dette ble politiannmeldt, polisen kom og så på båtene og tok fingeravtrykk, men fant tydligvis ikke ut av noe Var plaget med det i Steinsfjorden for mange år siden og. tok da og hadde en "dummy" kanne med kraftig sukker blandet bensin . tanken jeg brukte til båten tok jeg alltid med. Tyveriene tok plutselig slutt gitt, lite brukt for bensin til skåret motor vil jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 (redigert) Haha... Knall bra! Bare la de svi... Ble ganske forbanna nor jeg kom ned til båten etter jeg kom hjem fra ferie og skulle utpå i den fine sommersolen og hadde gledet meg i 2 uker da jeg kom ned og så at hengelåsen var kappet av og tanken vekke. Men merkelig nok hadde de ikke stjåle noe annet.. hadde annlegg stående i båten med båte cd-spiller, høytalere, sub og forsterker... Då skal jeg si deg at jeg kokte i topplokket Redigert 14.Mars.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
bukt Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Er skikkeligt irriterende, sikkert noen ungdommer som kun var ute etter bensinen. Var nok det her i fjorden vil jeg tro siden det stoppet. hadde det vært "ekte" skurker hadde de vel tatt en ny motor i tillegg til bensin etter havariet... Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Haha.. De hadde vell det Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Trond mjøs Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Jeg har lås på rommet som inneholder tanken, spørs om den burde bare stå åpen slik at de slipper å bryte noe opp.... Men det strider litt mot fornuften, forbanna irriterende med slike idioter!!! Men jeg skal huske Bukt`s tips, får vi problemer skal jeg jaggu gjøre det samme Trond Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Hehe.. Jeg har fast tank (har innenbords motor) så blir litt vaskelig for meg. Men kan jo alltids sette noen kanner på dørken og skrive en lapp: Værsågod, jeg har ikke bruk for denne bensinen, håper dere koser dere med den Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
bukt Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Hehe.. Jeg har fast tank (har innenbords motor) så blir litt vaskelig for meg. Men kan jo alltids sette noen kanner på dørken Er en løsning det , men husk å merke de så du ikke forveksler de selv... he he Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Hehe.. Den tappen vil jeg helst ikke begå Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Trond mjøs Svart 18.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Utrolig trist, fkk nettopp telefon fra hun jeg leier plassen min fra, hun har solgt den og jeg må være vekke innen 1 mai . Jeg var så glad da jeg fikk plassen men det var vel for godt til å være sant. De å finne en plass Bergen på denne tiden av året til anstendig pris er umulig så jeg går en høyst usikker tid i møte. For en forferdelig melding å få...... Trond Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 (redigert) prøv denne Jeg lå her før. God havn men trangt. Burde passe bra for din båt. PS ligger forresten en Columbie her fra før også. Redigert 18.Mars.2010 av Bergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trond mjøs Svart 18.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Tusen takk for tips. Har allerede sendt mail men regner ikke med å få den. Ganske billig for en havn så nærme bergen sentrum. Trond Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Det var trist Trond... Men du, Den støpekaien nede i marinaen kan du legge båten din på... Det er min bestemor som eier denne, og ingen kan nekte deg i og ligge der. Så bare til og ligge deg bort der så slipper du og stresse med og finne plass... -Martin Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.