Baisiken Startet 5.Mars.2010 Del på Facebook Startet 5.Mars.2010 Hei, det er en stund siden jeg hadde innlegg her, men nå er tiden kommet. Jeg vurderer å bytte motor i min Draco 23. Båt og motor er fra 1979. Motoren er Volvo Penta AQ 140 A / 280D. Motoren er gammel , men også litt for svak til båten. Jeg vil ikke inverstere i ny motor, men gjerne ha noen tips om brukt motor, helst diesel og gjerne litt kraftigere enn den jeg har. Jeg må også få noen til å bytte den. Hva med å reise til Sverige til sommeren? Det er helt sikkert noen der ute som har erfaringer/tips eller anbefalinger. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Om du velger Sverige, så husk å ta med i regnestykket at du må betale HK-avgift som for en ny motor samt moms på avgift og kjøpspris/montering. Så da vil det normalt sett bli mye rimeligere å få dette gjort her i Norge... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hydrox Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Let etter en brukt Steyr diesel, verdens beste maskin.... Evt. en KAD32 ville sikkert duge greit i den båten du har, eller en KAD41 hvis du har langt nok maskinrom. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Let etter en brukt Steyr diesel, verdens beste maskin.... Mulig jeg har gått glipp av noe her, men hva er det som gjør til at Steyr er " verdens " beste maskin ? Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 I og med at jeg kjøper båt med volvo maskiner og fremdeles påstår at Steyr er verdens beste maskin så burde det ikke herske så mye tvil.. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Står en Steyr 236 på finn.no nå. Lite brukt i Drammen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.