Jump to content

båten (nesten) solgt på 3 timer!


eysteind

Recommended Posts

Hei!

La Sollux`n ut for salg i dag før å prøve å få solgt den før høsten setter imm. Har igrunn ikke plass til to båter heller. Hadde ikke så store forhåpninger. Prisforlangende er dobbel så høg som det andre sollux`er blir solgt for. Og så er det jo snart høst også.... Selv mener eg båten er verdt så mye.

 

Så, 3 timer etter at eg la annonsen ut på finn.no fikk eg et bud på 180.000,-

 

Dette er første gang eg annonserer på Finn.no, men det er langt fra siste!

 

Her er annonsen:

http://www.finn.no/finn/boat/viewpicture?i...ed_lys.jpg&alt=

 

Hva mener dere om prisen?

Link to post
Share on other sites

Båten ser i alle fall flott ut på bildene, og det er tydelig at du har lagt ned både arbeid og penger i den.  Hva den er verd :wink:   Ikke godt å si, men egentlig er den jo verd det en kjøper er villig til å gi. Hvis noen vil gi det du forlanger, så er det jo greit. Selv om det i utgangspunktet hørtes altfor mye ut i mine ører.

Link to post
Share on other sites

Selv syns eg prisen ikke er for høg når ma man sammenlikner båten med andre snekker i samme klasse. F.eks. Fram 690, scand og polar er båter i mye høyere prisklasse om man skal ha en båt som er like gammel og i like god stand som min. Eg mener man ikke kan sammenlikne min båt med andre Sollux`er. Alle som eg har sett har hatt et stygt og slitt interiør.

 

ant et bilde av en annen sollux  med mercedes motor til salgs for 160.000,-

Ikke for å skryte, men eg synes min er vert 20.000 mer....

Bilde

Bilde

Link to post
Share on other sites

Selv syns eg prisen ikke er for høg når ma man sammenlikner båten med andre snekker i samme klasse. F.eks. Fram 690, scand og polar er båter i mye høyere prisklasse om man skal ha en båt som er like gammel og i like god stand som min. Eg mener man ikke kan sammenlikne min båt med andre Sollux`er. Alle som eg har sett har hatt et stygt og slitt interiør.

 

ant et bilde av en annen sollux  med mercedes motor til salgs for 160.000,-

Ikke for å skryte, men eg synes min er vert 20.000 mer....

Bilde

Bilde

Og jeg er helt enig med deg  :headbang:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Kunne ikke se at du hadde med noe bilde av motoren og motorrommet. Motoren er ofte halve båten og jeg savner at mange ikke tar med bilde av denne. Mye rust, avflaket lakk, rotete og grisete motorrom lover ikke så godt i forhold til et bilde av et rent og ryddig motorrom med en skinnende blank motor. Ikke for det skinnet kan bedra og under den skinnende lakken så er det ikke garantert at der er en bra motor.

Link to post
Share on other sites

Jeg syns dette så veldig bra ut. Det ser ut som du har gjort en meget bra jobb. Jeg syns prisen må være i riktig leie, det flotte utseende tatt i betraktning.  Er motoren i samme forfatning som båten bør du få inn et eller flere bilder av den også.  Blir anonnsen for trang til det, kutt ut noen av eksteriørbildene som viser stort sett samme ting.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Du har gjort en flott jobb med båten og du har gjort en god jobb med annonsen. Mange bilder er tingen. Bilder der man har ryddet og pyntet litt i båten fra før av. Jeg savnet blider fra motorrommet. Ser motoren bra ut utvendig? Større sjanse for god innvendig også, tenker mange. Dessuten. Og uansett tilstand. Har man sett det fra før, vet man hva man går til. Og du som selger vet at de likevel er såpass interesserte at de kommer og titter. Og er motorrommet/motoren like strøken som resten.......

 

Prisen er i riktig gate. Riktignok er båten fin, men den er også snart 20 år.  Mest sannsynlig ender du opp der du antagelig regnet med. 180-190 000? Men interessen daler i takt med været og sesongslutt.....

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Kan godt ta med bilder av motoren. Den er nesten like fin som båten og er ikke noe å skule. Selv mener eg at motorbilder blir for lite detaljerte og eg føler det ikke gir noe informasjon. Har sett motorer som ser strøkne ut på bilde, men ikke med egne øyer.

Link to post
Share on other sites

Hei !

Nydelig oppusset båt,men av egen erfaring ta med et eller to bilder av motoren.Jeg skummer ofte Finn.no og et av de første 'klikkene' er som regel motoren dersom det finnes på de båtene jeg ser på.

 

Ser at du har vært på SILDA,kjente igjen havna,ligger der selv ofte. Når tok du bilde?.

 

Bilde SOLO

Link to post
Share on other sites

Hei SOLO!

 

Bilde er hentet fra jomfruturen etter at båten ble oppusset. Reiste utover i slutten av juni. Måtte mellomstoppe i Rugsund da Silda er en litt for lang dagsetappe for en slik båt.

 

Så nå håper eg at båten blir solgt slik at eg kan sette i stand halco`n. Da tar eg Nordfjorden med 1,5 timer mot 6,5t med snekka!!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...