FjordHT Svart 8.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Hmm, ser ut til at det er mye som koster mye penger når alt kommer til alt. Så jeg spørrer nå, hva kan ventes i omsetningsverdi på denne båten med fungerende drev og motor? båten er jo ellers i god stand. Legger ved noen bilder å håper på noen seriøse svar :) ikke at jeg har planer om å selge, men må prøve å finne ut hva som kan forsvares å bruke. Link til annonse med bilder OG et bilde fra hagen :) Synes nu det er en pen båt jeg da :) Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Da er varmepumpa på veggen(og to til bestilt :p ), å nu er vi igang igjen. Har fått hjem forgasserne og varmeveksler m.m å skal strakst starte å demontere disse. Jeg ser anntydning til noe rust på "radiatoren" inni varmeveksleren, kan noen dele erfaringer med disse og hvor mye de tåler? Satser ellers på å få tatt av nederdelen på drevet iløpet av helgen å få det i hus for nermere undersøkelse. Det er vell bare å løsne "girvekselstanga" og skru av de 5-6 boltene som står "oppover" for å separere disse to enhetene? Evt finnes det noen annen fremgangsmåte jeg bør benytte? resten av drevet skal jo av etterhvert... Noen som har erfaring med gjennoppbygging av vannpumpe? fant et kit på ebay med impeller samt det meste som skulle til for å bygge opp igjen... Se link http://cgi.ebay.com/VOLVO-RAW-WATER-PUMP-K...=item51910b7ba3 Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Du har ikke noe girvelger stang, girvelger konen ligger i det øvregir dvs der som knuten er. Nedre del/hus er bare og skru løs og trekke ned. Obs på lagerskålen som sitter der slik at den ikke ramler ut. Det ligger skims bak denne. Jeg har ikke overhalt noen sjøvanns pumpe ennå men det skulle ikke være vanskelig. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 3.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 Har nå renset gassere, dyser m.m er renset for dritt, men gummi og pakninger ser bra ut så dette får holde denne sesongen. Gasserne er tross alt lett å ta ut når motoren står i båten, satser derfor på å holde fokus på ting som bør tas nå. Har demontert saltvannspumpa, denne sitter nesten helt fast :o leter etter overhalingskit, har funnet på ebay nå, skal også se litt mer lokalt ang priser og hva som må byttes. er vell likegreit å bytte alt med en gang? Så over til det store spørsmålet: Har funnet ut at det finnes en del B23E motorer hos de lokale høggerne, av forskjellige årganger og km, samt både med innsprøytning og forgasser. Bør jeg lete etter en motor med noen spess topp? eller er det samme topp på andre? er det evt noe annet jeg bør ha fokus på? Det som er mest fristende akkurat nå er en motor fra en 84 volvo 240 med ca 170 000km på telleren, denne til 3500 med starter og dynamo, dette med testet oljetrykk og kompresjon. Dette er en forgassermotor.. Håper på tips:) Ellers har det nå tinet så mye snø at jeg snart kan se videre på drevet, håper det ikke kommer store overaskelser hær . Tidligere eier har brukt mye "silikon", blå gugge som pakning på kjølesystemet. Er dette noe som anbefales? evt hvilet produkt børe jeg bruke ved montering? Hvor kjøper jeg motorfester? de som var med var dårlige ... Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Det beste er en motor uten innsprut, sett over kammen du har i dag, silicon på kjølevannspakningene fungerer dårlig, her har de kit med nye pakningerdrevdelar Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
FjordHT Svart 4.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Er det noen annen forskjell på disse toppene en monteringa for innsprøytning? Tenker i forhold til ventiler, porter og evt ytelse eller er det nok å sette på k-kammen for å oppnå ønsket ytelse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.