jadal Startet 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2010 Nå som jeg har en fungerende båt (18fot) igjen kommer drømmene om turer tilbake. Det jeg lurte på var om noen har litt info om hvor lang tid det tar ifra f.eks Helgeroa og opp til Dalen. Det er vell Dalen som er veis ende der. Hva koster det i slusene? Er det godt merket? Hvilket kart/draft:-) kan brukes der? Knops grensen er vell variabel? Hvor er det grenser og hvor er det fritt? Muligheter til å fylle bensin? Så det jeg lurer på er rett og slett en ABC`s for dummies Telemarkskanalen. A til Å:-) Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Tox Svart 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 (redigert) Vi gikk Telemarkskanalen i fjor, en meget fin opplevelse! jeg mener at vi betalte kr 2000 i sluseavgift, og da kunne vi gå alle slusene, 18 slusekammer/8 sluser. Vi var i systemet i ca to uker, fra Skien til Dalen, så ned til Ulefoss igjen, og så opp til Notodden. Vi fant flotte gjestehavner i Ulefoss, Dalen, Notodden og spesielt Lunde var fin! Vi brukte 4 dager opp til Dalen, og da hadde vi god tid, men jeg vil ikke anbefalle noen å stresse på denne turen. Det er drivstoff i Ulefoss, og i Dalen. Hele turen er meget godt merket, i tillegg kjøpte vi kart over hele systemet hos slusevakten i Skien.(kr 600?) Alle som jobbet med slusene var meget hyggelige og hjalp til så godt de kunne. Det går helt fint å sluse, ingen store problemer, men Vrangfoss var kanskje en liten utfordring. det er visse fatrsgrenser uten at jeg husker disse. Norsjø, og Bandak er lange vann, og det tar sin tid å krysse disse! Turen anbefales! Redigert 7.Mars.2010 av Tox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 Du finner mye info på http://telemarkskanalen.no/ Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
jadal Svart 7.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 Se der ja. Det var lengre tid en det jeg trudde. Det er vell mulighet til å komme til med tilhenger flere steder langs kanalen? Så det går å dele turen i flere etapper. Har lagret linken og skal finlese alt:-) Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.