Jump to content

Hvor finner jeg en batterilader??


Harald-

Recommended Posts

Hei

 

Er på utkikk etter en rimelig batterilader på 24V, for fastmontering på skottet, og den bør ha 2-3 uavhengige utganger.

 

Har sjekker www.seatronic, og www.maritim.no, der finner jeg bare ladere med en utgang på 24V, og hos maritim er der bare 12V laderer.

 

Noen som har en link på noe som passer???

 

 

Celina

Link to post
Share on other sites

Ilerød forhndler noen italienske ladere, jeg tror de heter Quick.  De leverer slike ladere du er ut etter.  Jeg har en ombord som jeg er meget fornøyd med. 24V/55A med tre utganger. Så vidt jeg vet koster den rundt kr 10 000,- men billigere modeller med mindre ytelse finnes.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Du kan jo prøve en Mobitronic lader (Waeco Norge AS). Du får inntil 3 utganger. Den 3. utgangen er bare på 1A og beregnet for topping av startbatteriet.

 

Rimelig kan du glemme. Du lever i båtverdenen nå vet du.

 

Har du flere store separate forbruksbanker og virkelig trenger flere utganger, kan du jo vurdere 2 ladere i stede for en. Med 24V er 15A den største fra Mobitronic. Da har du to separate utganger som deler 14A og en tredje utgang som gir maks 1A.  Veil. pris 5400 inkl. mva. Ekstern temperatursensor kr. 175.

 

Mascot har også ladere vet du, men 3 utganger får du neppe.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Hei! Jeg har tidligere lagt ut min Victron 24V/40Ah lader/strømforsyning til salgs for kr. 3.000,-  i dette forumet. Den vil passe helt utmerket for ditt formål. Victron er forøvrig regnet for å være noe av det beste som er laget for båt, standard i Storebro båter i mange år. Ring meg på 908 39 893 dersom du er interesert.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...