theppan07 Startet 8.Mars.2010 Del på Facebook Startet 8.Mars.2010 Hei. Jeg vurderer å montere en defroster i båten som skal kobles til motorens ferskvanns kjølesystem. F. eks. en slik. Er det noen som har koblet en defroster til en CumminsMercruiser 1.7l diesel. Ønsker forklaring på hvor slangene fra defrosteren kobles til denne motoren. Gjerne bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Bayer Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 I min gamle båt (Uttern d68) var det montert en sån defroster på samme motor, dette er orginalt på disse båtene ,med 1,7DTI. Viss du søker litt på nettet, finner du kansje noen bilder av motorrommet på denne båten som viser tilkobling osv. Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 9.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Takk for tips. Fant en annonse på Finn med bilde av motorrom, men det var ikke så lett å se. Tar gjerne imot andre bilder eller forklaringer fra de som har vært borti defrosterløsning til denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Du får ferdig sett m/ de nødvendige fittings, inkudert monteringsanvisning hos din forhandler. Ville montert ekstra sirkulasjonspumpe hvis slangestrekket er over 2 meter. Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 Heisann! Jeg har montert defroste (10kw utgaven) på samme motor. Både utløp og inntak er på venstre side av motoren (når du ser motoren forifra). Blindboltene satt så fast at jeg fikk de ikke ut før jeg tok en times tur med båten og fikk motoren god og varm. Du finner tegninger på motoren her: http://www.brunswickmarineemea.com/downloa...ERCRUISER$ Jeg har vel ca 2 meter tur + 2 meter retur til min defroster. Jeg merker at jeg må opp i marsjturtall for at det skal være nok sirkulasjon til å få masse varme fra defrosteren. Tenker at det da vil hjelpe med en sirkulasjonspumpe tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.