Jump to content

Hvordan skifte vinduspakninger på en Comet 21 fra 1975?


Dianafyren

Recommended Posts

Jeg ville gått i gang med utskifting, disse gummiprofilene er ikke så dyre.

Nærmeste glassmester har dette, og verktøy du kan låne muligens.

Hvis ikke finnes verktøyet til en grei pris på biltema, maritim osv

 

Jeg ska li gang med bytte av mine egne lister etterhvert, de lekker ikke nå men er rimelig morkne

Link to post
Share on other sites

6054_117385462030_548852030_2823077_4163056_n.jpg

 

 

Her er jeg på min første tur aleine med de herlige snekka, Den går kjempefint i sjøen :)

 

 

6054_118901887030_548852030_2840810_1836147_n.jpg

 

Her har vi litt av innteriøret ombord og alt der er orginalt fra 1975, til og med putene. Har dem ikke holdt seg godt?

 

 

6054_118901907030_548852030_2840814_3725076_n.jpg

 

 

Her har vi min plass ombord nemlig førerposisjonen

 

 

6054_118901912030_548852030_2840815_7208628_n.jpg

 

Her ser man litt inn i kabinen, Der ble putene trekt om en gang mellom 2005 og til 2009 :)

 

dsc00172.jpg

 

Her er da mskineriet mitt ombord og det er en Fersvannskjølt Volvo Penta MD11 motor på 23HK, motoren er en 1991 modell.

 

 

Dette her var bare noen bilder av den. Hvis det er ønskelig om og få se noen flere så er det bare og si ifra. ) :smiley:

Redigert av den glade comet 21 eieren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Skal begynne med samme opplegget. Må skifte pakninger på min nykjøpte Comet 21 fra 1980. Lekker som en sil fra vinduene ved styreposisjonen. Og har noen spørsmål i den sammenheng.

Hvilken dimensjon er det på glassfibern og på glasset i disse båtene?

Hvordan er det å montere vinduslister med låselist? Er det en enkel affære? Link

Link to post
Share on other sites

Yanmar 36hk

Han jeg kjøpte båten hos påstår den skal klare 14 knop men båten er så grodd å bunnstoffet er skikkelig dårlig så jeg får bare 9knop...... Tviler egentlig på at jeg når 14 :confused: Men det som er positivt er at motoren starter veldig lett og går fint. Den er forøvrig montert i 93 og har bare gått 800timer :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Okey, jeg har 23 på min og min får jeg ikke 9 knop, den er ikke grodd igjen under, pen og ren på bunnstoffet, men annbefaler deg med og bare rense pakkningene og legge i tech 7 i dem. Alle mine vinduer lakk i forrifjord og var potte tett i forrige sesong, og det holder et par sesonger til :), hvor ligger båten din hen?

Link to post
Share on other sites

Stokmarknes..

Må skifte pakninger for de er så sprukne at man på noen plasser ser rett ut....

Har tatt silikon og tettet midlertidig, siden jeg ikke kommer til å skifte før i april.

Lurte litt på om jeg skulle gjøre båten selvlensende fra motorkassen og framover men er usikker på om det kan la seg gjennomføre. Må eventuelt heve dekket med ca20-25cm og sette rekke på ripa. Skal få noen til å sy over alle sømmene på kalesjen da de er dårlige. Så skal alt det elektriske skiftes lanterner, bryterpanel...osv Alt treverket skal hvertfall pusses og lakkes mulig at noe skiftes også... For å si det slik man blir ikke arbeidsledig av å kjøpe gammel båt :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...