Sharksjark Svart 22.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 Jeg har ein 2715E som skal bli montert i ein sjark, må jeg har kjøler på oljen på denne, motoren står i et stort motor rom?? Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 22.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 Dersom motoren brukes litt tungt, må du ha oljekjøler.Det bør ikke være for stor forskjell på olje og vanntemp. Sitér dette innlegget Link to post
Sharksjark Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Takk for svar, noen formeining om ca størrelse på denne kjøleren, jeg skal ha på et PRM 1000 gir og hydralikk annlegg som også trenger kjølere. jeg tenkte å kjøre kjøle vannet i denne rekkefølgen: kjøler gir prm 1000- kjøler olje på motor- kjøler på hydralikk system- igjennom selve motor. Kan jeg kjøre disse i en lang sløyfe eller må jeg legge inn struping og bypasse for å få korrekt tempratur på dei forskjellige komponentene?? Takker for svar å hjelp her på forumet:-) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe konisk luftfilter til å sette på "tuten" der? Taco: kjøp luftfilter på Biltema. De har flere typer vaskbare filter. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Tuning/Filter/Sportluftfilter-32322/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Enemys Svart 8.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 Har en Lister petter cs6, 6 sylindra på 120hk. Stempla Ford i toppen. Er dette en god motor? Sikkert fra 90 tallet. Har fungert utmerket, men får den bare opp til 1100 rpm. Mistenker at forrige eier har regulert ned dieselpumpen. Gjør ca 7 knop på en 45 fot motorseiler. 28 tonn. Ikke sikkert mer turtall gir mer fart.. Noen synspunkt? Veldig behagelig forbruk da, ca 6 ltr timen Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 10.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2019 1100 rpm på max? Da er det noe galt. Og det ville jeg funnet ut av før det plutselig er full stopp. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 10.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2019 (redigert) Tror det aller første du skal gjøre er å snakke med tidligere eier(e). Hvorfor så lavt maksturtall? Har den ruslet siden 90tallet med det turtallet taler jo det for at det kan være en helt ok motor... På den annen side kan det og ha vært en luring som har skrudd sammen noe i et mørkt skjul og dyttet ombord i skuten... Redigert 10.Oktober.2019 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 10.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2019 2715, er det peilepinne og oljepåfylling på dieselpumpen? I så fall er det et greit tips å peile oljen der når en peiler motoroljen. Hadde en 2728, der var det oljeforsyning fra motorblokken via slange til dieselpumpen. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 10.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2019 2715 har peilepinne og påfylling på dieselpumpa. Turtallet på max høres tvilsomt ut start med å sjekke korrekt turtall med et instrument, tror din turteller viser feil Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 10.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2019 Iflg manualen til Lister Petter skal motoren du har oppgitt betegnelsen på ha et tomgansturtall på 750-850 omdr. Så er turtelleren din helt korrekt er det såvidt det rusler rundt inne i malmklumpen din på fullt. Sitér dette innlegget Link to post
Enemys Svart 3.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2019 Skal prøve og få tak i et måleinstrument og dobbeltsjekke turtall. Forrige eier mener han som bygde båten har justert ned dieselpumpa slik at den yter ca 80hk. Jeg har målt dieselforbruk 2 ganger nå. Når jeg ligger på 950 omdreininger gjør jeg ca 6,7 knot og bruker 5,9 ltr diesel timen. Med det lave forbruket kan jeg ikke hente ut så mange hk. Desverre er ikke han som bygde båten her mer, så jeg har ingen å spørre. Eksos temperaturen er også lav ca 360 grader. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.