chrisrik Svart 14.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2012 Voldsomt opptatt man er av toppfarta her inne Har dere virkelig råd til å styre med dette? Jeg har bare 57 % av motorkrafta deres, men har såvidt testa toppfarta. Bortsett fra èn gang da en diger Ryds WA absolutt skulle måle krefter. Jeg vant - heldigvis... hehe... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
kverna@start.no Svart 14.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2012 Det handler ikke alene om fart for meg, men å få en motor som er optimalt timmet mht. drivstofforbruk og fart. Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 21.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 Forresten, har du knopmåler på din?? Eller er Yamaha displayet koblet til GPSen? Har du prøvd med større tilvinkel? Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
kverna@start.no Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Da har jeg hevet motoren til øverste hakk, og da skal den være iht. anvisningene på 54mm. Jeg får nå båten opp i 5600rpm, og 49 knp. Regner med at siste rpm og knp hentes ved bedre forhold (kaldere vann) og litt rens av tilvekst etc. Fornøyd nå, og virker som om dette var "kuren" båten trengte. ..svar til amerelium,- Ja,- knopmåler er koblet mot gps. Har prøvd alle tiltvinkler :) Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Min er montert slik: Er det slik du har den nå? Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
kverna@start.no Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Jeg mener den er slik som du har den på bildene nå. Må dobbeltsjekke, men ganske sikkert ja. De nederste boltene, er helt butt i butt med nederste punkt, så den er nå satt på øverste punkt. Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 30.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 Vell, da har jeg hatt min oppe og fått kostet vekk nevnte algelag, og er tilbake på 50+ Har noen bilder av festet mitt - det interessante er at jeg bare har rundt 40 mm opp til målepuktet til Lagavulin, dog kavitasjonsplaten min er kant i kant med kjølen (fikk ikke kjørt den helt ned her uten å ta i bakken). Jeg har sett på andre at festene oppe varierer litt fra båt til båt. Min ble heiset et punkt av forhandleren min, i dialog med importør, etter at jeg rapporterte at at kavitasjonsplaten var godt under vann i høy fart - den skal ligge akuratt i vannoverflaten. Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
kverna@start.no Svart 30.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 Vakkert.. siden det er et par med 80dc her. Jeg tror jeg ikke har putene til solsenga. Dette er vel standard med?! Eller er det noen av putene foran som benyttes? Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Solseng puten er en sammenleggbar dobbel ting, og er standard. Hvis du ikke har den har noen glemt noe... Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Jon-Kåre Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 (redigert) Hvor mye bensin bruker dere på disse under marsjfart? Redigert 1.Juli.2012 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Lagavulin Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 1,5-1,6l/Nm i 27-30 knop. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
amerelium Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 1,4 - 1,5 l/Nm - 28-30 knop Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
kverna@start.no Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Fortsetter litt på denne tråden med et annet spørsmål. Nå har styrbord lanterne tatt kvelden. Disse er "pæreløse" led fra Hella. De ønsket å bytte ut begge på garanti, og de er underveis i posten. Så til spørsmålet. Det er veldig kort ledningsnutt å sjøte på,- så jeg lurer litt på hvordan jeg skal få tilgang til lednignene inne i båten. Kan dette ligge bak speilet et sted?! *Noen som har erfaringer med bytte av lanterne her!? Må forøvrig bytte begge, da jeg får en ny og visstnok bedre type. Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 9.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 Hmm, jeg hadde bare parkert den hos forhandler og sagt "bytt." Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
amerelium Svart 9.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 ...forresten, her filmet jeg 80en i god sjø, på vei hjem fra Sognefjorden, sørover mellom Bergen og Haugesund... http://www.youtube.com/watch?v=ao2imH6bj5U Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Svartbakk Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Skal bli spennende å teste F350 på Ibiza 26 T :-) Bare isen går på Hvaler blir det oppdatering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.