mulder99 Startet 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2010 Hei Har nettopp kjøpt med båt med en skade på hekkaggregatet. "Finnen" som beskytter bropellen er knekt av ca. 4 cm. Det som er igjen er også noe skjevt (se bilde nederst). Snakket med et Garstad som forhandler mercruiser i Stavanger. De kunne sveise på ny finne til ca 10-12000 kr. (dette synes jeg personlig var noe dyrt???) Jeg regner med at det er flere av dere som kjenner til en slik skade, hadde derfor vært kjekt med noen gode råd. Tenker da på å utføre reperasjonen, verksted, nytt rimelig undervandshusetc. For meg hadde det nesten vært nok å "slått" det som er igjen finnen beint, dette frarådet verkstede pga. materialet var svært sprøtt. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 (redigert) Søk på "skeg fin". Du får slike finner i syrefast som tres utenpå "stumpen" og sikres med settskruer. Koster noen hundrelapper og blir minst like bra som originalen. Får du skader en anen gang er det bare å bytte ut. Bare tull å drive med masse sveising osv på en vanlig bruksbåt. Her har du en type http://www.blackfinskeg.com/home/ Men det finnes mange andre typer.... Redigert 12.Mars.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Hobby 430 Sport Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 (redigert) Hvor i rogaland bor du? nord eller sør? Bror min driver verksted og har sveist mange av disse "finnene" skjere til ny finne så du treng ikke den gammle :wink:Og de blir nok bare et par båtlapper for jobben :) Redigert 12.Mars.2010 av SandvikAC25 (see edit history) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
mulder99 Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Hørese meget genialt ut "Sandviken" . Bor i ryfylket, utfor Stavanger. Send meg gjerne en privat melding med hans kontaktinfo. Takker for svaret Honduras. Etter litt "googling" synes jeg det så litt "jalla" ut...takker uansett mye for tilbakemeldingen Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Har varmet og rettet mange finner både MCM,VP og div påhengere,finnen har holdt i mange år etterpå. Har aldri sveist dette selv.men har brukt Hydro Aluminium profilerA/S til å lage ny og sveise på finne.dette har jeg betalt 500,- ink mva for,da har jeg kun laget en pappmal som dem har formet finnen etter. På ditt Alpha drev kan man lett varme finne stumpen med fx propan og banke den rett med plasthammer,du kan nok sveise på ny finne uten å ta ut innmaten av UVhuset pga at det er nok gods igjenn slik at tettningene i UV ikke blir ødelagt. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
edo Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 (redigert) Jeg hadde ett undervannshus som så ut som ditt, jeg brukte windrace propeller (Arendal), Olle Terjesen tror jeg han heter. Gjorde en kjempejobb, hadde nye finner ferdig prefabrikert. Husker ikke prisen men synes ikke det var dyr Redigert 13.Mars.2010 av edo (see edit history) Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.