Sveinhj Startet 12.Mars.2010 Del på Facebook Startet 12.Mars.2010 Jeg holder på å koble opp en D4-300 EVC C2 (2009 mod) i en Rivera 925 og plages med feilmeldinger etter auto config og kalibrering av hendler. Feilmeldingene (2 stk) går ut på feil med enhet eller feil programvareversjon. Jeg har 3 styreposisjoner med kabling imellom etter anvisning fra Volvoforhandler. Jeg antar derfor at feilmeldingene ikke skyldes kabler (med mindre det er en feil på en kabel). Jeg har sjekket at det står samme motornr og chassisnr på alle 3 HCU'er. Jeg har også sjekket at begge Y-stykkene i kabelnettet er snudd rett vei. I ettermiddag oppdaget jeg at 2 av HCU'ene har påskriften "EVC C" og på den siste står det "EVC C3". Jeg finner vel ut dette på mandag når jeg kontakter Volvo, men jeg er utålmodig etter å finne svar på om det er dette som er problemet. Kan en HCU merket EVC C3 allikevel være programmert for C2? Andre tips? Sitér dette innlegget Link to post
king kong Svart 12.Mars.2010 Del på Facebook Svart 12.Mars.2010 Erfaringsmessig må alle moduler ha samme evc vesjon. At du har motornr og chassinr likt på alle moduler med forskjellig evc utgave låter merkelig. Du må nok få hjelp fra en med Vodia diagnose. MVH K.K Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2010 (redigert) Har lokalisert feilen. Koblet ut uteposisjon, flyttet HCU (EVC C) ute fram til førerplass og koblet sammen datalinkkabler (fra motor og forover) på uteposisjon. Dermed fikk jeg bort den HCU'en merket med EVC C3. Etter ny autoconfig og kalibrering funket alt, uten feilmeldinger. Det MÅ derfor være en programmeringsfeil i sist mottatte HCU...uansett godt å finne ut av det! Redigert 13.Mars.2010 av Sveinhj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.